Seiko Astron 8x82 datum instellen

Even een vraagje: Hoe stel je de datum in van een Seiko Astron 8x82? Er zit een uitgebreide handleiding bij, maar ik kan het niet vinden. Hij staat nu op de 26e?

Iemand die mij kan helpen?

Als je deze stappen doorloopt wordt de datum ook gecorrigeerd

Thanks. Vond het al raar dat er niets van datum in de handleiding te vinden is.

Daarnaast is het wel raar dat de datum op de 26e stond, als alles automatisch moet gaan bij zo’n horloge. Het was trouwens niet mijn horloge, maar van verjaardagsvisite. :thumbsup:

Wel apart. Had hij hem een tijdje in de kluis gehad dan? Als je 6 dagen achterloopt kan dat niets met een verkeerde tijdzone te maken hebben.

Mijn Astron loopt alleen niet synchroon na een kluisvakantie.

Ik heb er ook een ,zorg dat hij de satelliet ontvangt en hij zet hem dan keurig op tijd , bij mij ontvangt hij hem in de morgen

Mvg

Gaat bij de mijne idd net zo

Niet hele scherpe foto. Maar hij is nog steeds niet gereset. De chronowijzer stopt op 9. Datum staat verkeerd. Weet iemand waar dit aan kan liggen

Zit je in een gebouw met metalen gevelbekleding?

Nee ik zat buiten :sweat_smile:. Horloge is niet van mij, dus ik was op visite. Maar ik stoor mij eraan dat een dergelijk duur horloge niet goed staat

Als de Astron onvoldoende is opgeladen reset hij niet. Kan niet goed zien wat het powerlevel is.

Hoe kan ik dat zien? In de handleiding staat dat de omderste dial op 4 moet komen te staan? Voor de reset? Maar door verschillende knoppen in te druk met verschillende posities van de kroon staat hij zowel op 1 als 4

Is het misschien nodig de wijzers eerst op een uitgangs positie in te stellen? Bij veel rc horloges moet je de wijzers eerst allemaal op de 12 en de datum op een speciaal streepje of b.v. 1 zodat het horloge de posities van de wijzers “weet” . Dit zie je ook bij de meeste quartz chronografen.

Ik denk dat je gelijk hebt. Je mag bijvoorbeeld de ‘stopwatch’ niet in gebruik hebben. Niet op vliegtuigstand hebben staan etc. Probleem is echter dat het ding teveel mogelijkheden heeft :stuck_out_tongue: … Mijn G-shock werkt wat dat betreft makkelijker :angel:

Update: De Astron van de vriend van de tante van mijn vrouw (Ja, ja), is opgestuurd naar Seiko. Wij en de juwelier waar het horloge is aangeschaft konden de instellingen niet meer goed krijgen. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!