Driving System: GPS Solar
Caliber No.: 8X22
Case: Titanium
Case Coating: Super-hard black coating
Glass Material: Sapphire crystal
Glass Coating: Super-clear coating
Band: Titanium with super-hard black coating
Size: 46.3mm
Waterproof Water resistance: 10 Bar
Antimagnetic: Magnetic resistance 4,800 A/m
Features: GPS controlled time and time zone adjustment
Chronograph up to 6 hours in 1/5 second increments
Perpetual calendar correct to the year 2100 Signal reception result indication
World time function (40 time zones), Daylight Saving Time function
Power save function
Accuracy: +/-15 seconds per month (without receiving a time signal and at temperatures between 5℃ and 35℃)
Three-fold clasp with push button release
Doe mij maar een Astron met een gewone kast. Persoonlijk vind ik het geen geslaagde poging van Seiko om het Giugiaro design de transitie te laten maken naar de Astron-lijn…
Is een chique klatser! Ik heb de SAST005G en dat is een titanium uitvoering, heerlijk lichtgewicht.
Ik weet niet hoe jouw polsomvang is, maar dit zijn vrij forse modellen. Ik klok 19,3 cm en dan is het wel te doen. Mocht je er 1 online willen bestellen, zou ik je adviseren er eerst 1 ‘in het echie’ te passen.
Wat mij het meest aanspreekt is de diepte en het detail in de wijzerplaat. Daarnaast is het magisch als je hem na een kluisvakantie weer op tijd zet via de satelieten.
Aandachtspunt: als je hem niet regelmatig draagt, is het handig om een ledlader te hebben. Omdat de mijne vaak in de kluis ligt en eigenlijk alleen bij bijzondere gelegenheden wordt gedragen, heb ik zo’n ladertje aangeschaft. En daarmee is 'ie snel weer volgeladen.
Top…dank. Klinkt goed! Ja hier ook een ‘pittig polsje’ (tegen de 20cm aan ) dus kan 'm wel hebben. Ik zou zelf ook zeker voor een titanium versie gaan. Mijn ervaring met dit soort horloges (lees : forser en zwaarder) van m.n. Citizen (Skyhawk, Promasters) is dat op SS het teveel schuift over mijn pols…en dat is uitermate irritant in mijn ervaring. Titanium scheelt vaak wel zo’n 30% aan gewicht en draagt compleet anders en zoveel fijner. Enfin…titanium dus
Ik mis zo nu en dan toch wel een beetje het pure gemak (en de mooie techniek) van een tijdsgestuurde klok (Citizen, Casio)…voorheen altijd dit soort klokjes gehad totdat ik over ben gegaan op een automaat.
Ja zoals je al zegt de diepte van de dial is ook iets wat mij is opgevallen en erg aanspreekt in de Astron…dat is op online plaatjes duidelijk zichtbaar. Mooie dikke/diepe indices ook!
Gaaf ding…we gaan 'm eens verder onder de loep nemen…