Het is geen kleintje, maar ik vond 'm prima passen! Kwestie van smaak.
Ter vergelijk: De Squale 1521 is 42mm.
Ik heb geen vergelijk met een andere Astron maar hij draagt heel erg prettig. Met “draagbaar” bedoel ik vooral, je kunt 'm bij alle gelegenheden dragen.
Tja, of ik dat als een verlossing zou beschouwen? Maar soms heb je er gewoon te veel (althans: vind ik) en dan ga je wat schuiven met de dingen. Er komt nu een Citizen aan, weer eens wat anders. Flipperietus magnificalus heet het geloof ik. Ben wat minder sterk in het Frans.
Je zal zomaar gelijk hebben. Hij oogt wel wat forser door de wat drukkere/vollere wijzerplaat. Daarentegen waarschijnlijk een stuk lichter, de SSE161 is van staal ipv. Titanium …
De SSE161 ging op mijn pols nog prima, maar wel op 't randje. Net mooi! Had hem niet groter willen hebben.
Ik heb ze beide gehad, formaat is hetzelfde, gewicht is inderdaad een heel ander verhaal, in positieve zin dan he .
Daarbij zat bij die titanium in de band een halve schakel waardoor het voor mijn pols een stuk beter op maat te krijgen was.
Die metalen band is mij nooit bevallen, nooit die band goed op maat kunnen krijgen, daarom ook weg gedaan, en vanwege het voor mij te geringe gewicht, die titanium ook weer weggedaan.
Iets dragen maar het niet voelen is niet mijn ding…….
Dat heb ik gehad met een Citizen (ref. CB5010-81L). Die was ook geen lang leven beschoren, na twee weken alweer weggedaan. Qua afmetingen ook een fors horloge maar 't woog helemaal niks. Was een bijzondere ervaring.
De metalen band van de SSE161 beviel mij prima. Maar dat heb ik met de meeste banden. Kennelijk heb ik een ‘makkelijke’ polsmaat (17,5cm).
Hier een plaatje van mijn exen naast elkaar, nog gevonden in dit topic een heel stuk terug……
Mijn pols is net ietsjes meer, net over de 18 centimeter heb ik net even zeer profesioneel met een touwtje gemeten.