Afwerking vind ik perfect, band is comfortabel, plaat is prachtig, draagcomfort top. Een van mijn favorieten.
Mooie klok! Wat is de diameter van deze?
45mm, maar draagt ietsjes kleiner.
Dit is de SSE161J1, waar ik het over heb.
Altijd leuk, als je een soort van buurman in 't Gooi hebt die mooie horloges verkoopt! Zorgt voor onverwachte momenten en impulsieve aankopen.
Dank je wel Jaap, ik ben er blij mee …
Dat gaat snel…
Mooi deze…
We wonen bij elkaar een soort van om de hoek, dus tja.
De foto hierboven doet dit horloge geen recht. Morgen - bij daglicht - zal ik eens kijken of ik wat leuke plaatjes kan maken. Wel een druk dagje helaas. Misschien dat ik vanavond nog even de daglichtlamp aanzwengel.
De diepte van de wijzerplaat tov de indexen is wel héél erg gaaf, de Daihatzu polishing maakt 't tot een horloge met een ontzettend mooi afgewerkte kast. Ik geloof dat ik er erg blij mee ben! Ik zit nu de gebruiksaanwijzing door te nemen, net de boel even op tijd gezet (knoppie ‘A’ 6 seconden indrukken etc.). Hij heeft een tijdje geen verbinding gehad en moet ook even wat licht hebben om op te laden.
Al met al toch wel weer een leuk speledingetje! Ik kom de avond wel door …
Laat Fate het maar niet horen.
Met daglicht laad hij het snelst op.
Mooi spul allemaal! Mooi stukje technisch vernuftigheid…
Is het een beetje betrouwbaar voor de lange duur? A.k.a. doe ik er goed aan zoiets tweedehands te kopen of niet?
Qua rest waarde denk het niet. Maar voor gebruik is het een aanrader. Zit erg prettig (in mijn geval) om de pols. Als je het even niet draagt, leg het op de vensterbank om te voor zorgen dat de accu opgeladen blijft.
Eens in de week als je het draagt de GPS handmatig activeren om een update uit te voeren en hij loopt weer op tijd.
Trouwens is zijn super clear coating echt een heel stuk beter als de gemiddelde ar coating!
Dit snap ik niet. Hoezo handmatig? Gaat toch vanzelf, tenzij in de ‘vliegtuigstand’ …
Als ik de rechter boven knop ingedrukt hou, dan forceer je een update. Oftewel een handmatige update.
Kan je ten alle tijden uitvoeren. Belangrijk is dat je geen hoge gebouwen om je heen hebt, dat verslechterd het GPS ontvangst.
…. maar waarop zou je dit “eens per week” willen als het gewoon automatisch gaat? Ik snap het oprecht niet. Tenzij je de hele week niet buitenkomt, dan snap ik het wel.
Het leuke is juist dat je helemaal niks hoeft te doen als je ‘m dagelijks draagt én dat ‘ie superstrak op tijd loopt, incl. de ‘schrikkelseconde’ etc. Maar goed, het is natuurlijk wel leuk om handmatig dingetjes te doen. De knopjes zitten er ook niet voor niks.
Juistem jij snapt het nu.
In de winter, met het horloge onder een jasmouw, detecteert de Astron volgens mij niet dat je buiten bent. Dus dan moet je hem even handmatig synchroniseren.
Wat dat betreft heeft radiosynchronisatie ook zijn voordelen. Maar GPS is wereldwijd en “weet” ook in welke tijdzone je bent. Alleen zomer en wintertijd komt niet mee met het GPS signaal.
Wat ook bij mij trouwens, als ik in de ochtend naar werk ga en weer in de avond naar huis rij, ziet de Astron geen daglicht.
Dus weet hij ook niet dat ik dan buiten ben.