Seiko Astron only (Deel 1)

Tuurlijk heb ik ook wat geplaatst Ferry.
Maar niet direct. Ik had er gewoon geen tijd voor en zin in. Nu dus wel. :beers:

Rond de 150 meter, in mijn geval. Is je spelniveau handicap 120, tja dan sla je vermoedlijk iets minder ver. Met misschien ook nog de nodige missers en strafslagen erbij, ballen te water en in de struiken. Leuk hoor. Als je maar lol hebt! Gelukkig is het (spel)plezier ook heel belangrijk bij golf.

Naast fysiek en techniek is golfen vooral ook een mentale sport. Je kun je ronde compleet vergallen door bijvoorbeeld vasthoudende frustratie na een slechte slag. Loslaten is heel belangrijk (tot 10 tellen en je routine opnieuw beginnen). Ik speelde onlangs een wedstrijd tegen iemand van gelijk spelniveau. Het was een matchplaywedstrijd, wat betekent dat je tegen elkaar speelt en elke hole telt. Maak je minder slagen dan de tegenstander heb je die hole gewonnen enzovoort. Je kunt dus ook gelijk spelen, als je beide hetzelfde aantal slagen hebt. Maar goed, we gingen redelijk gelijk op en speelde beiden ook helemaal niet slecht. Voor de laatste hole stonden we gelijk (all square heet dat in golftermen). De laatste hole was er een met een grote vijver voor het eindstation, geheten ‘de green’. Die vijver had mij in een vorige ronde al eens genekt (ik sloeg mijn bal toen in het water) en daar stond ik nu weer. Mijn gedachte dwaalde al snel naar “niet in de vijver slaan, niet in de vijver slaan!”. Drie keer raden wie de laatste hole won en daarmee de wedstrijd. Ik was het niet, mijn bal ging - wéér - te water, moest het opnieuw proberen met een strafslag en ik verloor met één slag verschil de wedstrijd! Tja.

Ik kijk alweer uit naar het moment waarop ik die hole met de vijver nog eens mag spelen … :see_no_evil: :joy:

1 like

Haha, ze kunnen je beter onderschatten dan overschatten :wink:. Zo heb ik ook menig pakslaag gehad van dat jonge grut, maar heb ook heel soms met heel veel geluk gewonnen, voor de biergames. Want ja, ben gierig he :rofl:

1 like

Nee joh, was een geintje, heb nog nooit golf gespeeld. Zou wel een keer leuk zijn als er dan ook een golfkarretje aanwezig is. Heb wel midgetgolf gespeeld, telt dat ook :wink:. Wacht nog op een uitnodiging van iemand uit het westen :stuck_out_tongue_winking_eye:, maar als het goed is mag je niet gelijk het gras op, eerst oefenen toch?

1 like

Klopt. Bij de meeste golfbanen heb je zgn. baanpermissie nodig. Dat krijg je van een golfleraar (‘pro’), meestal na een clinic of een paar lessen. Het is soort van oefenrijbewijs en geeft aan dat je al wel een beetje vaardig bent. De basisvaardigheid heeft o.a. met veiligheid te maken, zo’n golfballetje op iemands hoofd slaan is niet zo fijn. Ook wil je de baan niet slopen, dus een beetje gevoel bij een goeie slag is ook leuk.

Er zijn zat clubs waar je je kan aanmelden voor een kennismakingsdingetje. Kost je een paar euro (soms ook gratis) en is best leuk als je echt interesse hebt. Samen met Assie. :wink:

Wie weet ‘pakt’ het je wel. Ik was gelijk verslaafd na mijn eerste proefles. Het was een verjaarscadeau, the rest is history:sunglasses: als het niks is, ga je weer naar huis en heb je een leuke dag gehad.

1 like

Om niet teveel off topic te gaan, plaatje voor de sfeer …

:beers:

PS Er loopt een topic over golf in de Off Topic hoek @fredpanarai1. Dus als je nog meer wil weten, gaan we daar gewoon verder. Dat topic kan trouwens ook wel wat beweging gebruiken … :wink::golf:

3 likes

Lijkt mij best wel leuk Remco, echter ben ik afhankelijk van Assie met de auto. Vanwege mijn ziekte (ga ik verder niet op in, niet interessant) mag ik geen auto rijden en ben ik beperkt in het lopen van grote afstanden. Vandaar golfkarretje :wink:, nog even met Assie over gehad. Die houdt het liever bij midgetgolf in de vakantie, daar kan ik dan wel weer aan meedoen :smile:

En om het toch on-topic te houden, mijn Astron die nog steeds tot op de sec. gelijk loopt :wink:

4 likes

Alleen die datum hè … :joy::joy::joy:

1 like

Haha :sweat_smile:, je uitleg over bruce lee enzo is ook zeer leuk. Ik heb zeer veel respect voor mensen die een vechtspirt doen of hebben gedaan, heeft me ook altijd aangesproken. Men moeder was er spijtig genoeg niet voor dus mocht het niet doen, inplaats daarvan moedt ik onder (zware) dwang gaan voetballen want heel men familie is daar zot van.
Als resultaat ben ik 3 trainingen geweest en dat was het maar ze had wel een heel seizoen en uitrusting betaald :yum:.
Eigen schuld laat een kind zelf kiezen, moest ik terug kunnen gaan had ik zoizo ook iets van gevechtsport gedaan.
Zeer veel respect man :wink:

1 like

Ha Glenn, Als er iets fout in de opvoeding is dan is dat het wel. Trek het maar eens door naar onze horlogehobby. Veel in de familie hebben wel wat met een horloge, echter 1 kind heeft er niets mee en die verplicht jij om met een duur horloge te gaan lopen, nou dat is in no time gewoon een wrak natuurlijk. Ik wilde mijn kleindochter een horloge geven en wat zei ze “nee opa, hoef ik niet ik heb toch mijn telefoon”. Een kind moet sport leuk vinden, of het nu voetbal, vechtsport of schoonspringen is dat maakt niet uit. Mijn dochters hebben beide Taekwondo gedaan tot ze het zat waren en paardenmeisjes werden mijn zoons boeide die hele vechtsport niets, wel voetballen. En nog steeds hebben ze allemaal over die leuke tijd met sporten. Mijn jongste dochter doet nu al een jaar of 5 aan kickboksen en de oudste dochter doet geen sport. Jongste zoon aan hardlopen en oudste zoon aan krachttraining. Conclusie: op 1 na houden ze nog steeds van sporten.

Om toch nog on-topic te blijven, gezocht of er een Astron is met een sport op de dial. Is er dus niet. Dus zal je het met mijn simpele Astron moeten doen :wink:

@junior gezien, staat op datum :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Fijn weekend alvast, waarde Astron vrienden! :sunny: :artificial_satellite:

6 likes

Jaja, ik heb er nog 1…:rofl:

6 likes

Groot gelijk :wink:

1 like

Deze mag ook een keer om de pols.

5 likes

Prettig weekend allemaal! Eens kijken naar de ontknoping in de KKD.

7 likes

Prachtig :wink:

Goedemorgend en een fijn weekend :wink:

6 likes

Hey @fredpanarai1,
Ik was nog even aan het denken aan je bruce lee stukje en wou nog even zeggen dat ik ook grote fan van ben. Ik ben er niet zo mee opgegroeid als jou generatie maar ik heb ook wel wat bruce lee en chuck norris enzo gekeken. De rede dat ik dit zeg is omdat ik grote fan ben van een recentere vechter, iemand die naar mijn mening echt wel de nieuwe bruce lee is. Andere spirt maar toch ik vind qua eigenheid qua eigen vechtstijl qua karakter doet hij me echt veel aan bruce denken :yum:.
Als er ooit een nieuwe draak is geboren vind ik dat de titel naar tony jaa mag gaan :blush:.
Nu laat ik je erover gerust hoor :yum:.

Voor de fans van actie:

1 like

Goedemiddag Astron vrienden! :sunny: :artificial_satellite:
Geniet van 't weekend …

3 likes

9 likes

Voor een redelijk simpele wijzerplaat heeft deze echt enorm veel gezichten he.
In ander licht en uit een andere hoek, echt prachtig man :wink:

2 likes