Seiko Astron only (Deel 1)

Ik heb een Astron big date van zes jaar oud.
Soms droeg ik die een paar weken niet, en dan was het een kwestie van om de pols, en naar buiten en dan liep hij weer.
Gisteren om de pols gedaan en naar buiten, de secondenwijzer loopt dan vijf seconden en stopt even en weer vijf seconden enz.
Iemand enig idee, wat te doen?

5 likes

Ik zie dat de accu leeg is.
Even een dagje in de zon leggen denk ik.

3 likes

Waar laat je m als je m niet draagt? Je kunt m misschien ook op een plek met daglicht leggen.

7 likes

Ja de acuu laten opladen, zonlicht is het beste.
Als je hem weglegt altijd op een plaats waar licht is :wink:

1 like

9 likes

Omdat te vermijden is dus een horlogedoos met kijkvenster echt een aanrader :wink:.

1 like

Of een duikplank…:rofl:

10 likes

Waarschijnlijk nieuwe accu nodig

Hij loopt weer na een dagje zon:-)

4 likes

Bij mijn Astron zit er al ongeveer een jaar 2 minuten verschil tussen de grote wijzers en de tweede tijdsnotering in het klokje beneden… Iemand enig idee wat dit is en hoe te verhelpen? Verschil wordt niet groter of kleiner, exact wanneer de grote wijzer 12u aantikt, verspringt het onderste klokje ook een minuut. Verschil blijft dus 2 minuten. Grote wijzer geeft de juiste tijd aan, dus kleine/onderste klokje loopt 2 minuten achter. Hoor het graag als iemand meer weet.

Ja klopt, 5X53-0AB0, ik heb model SSH003J1.

Heb je nog garantie ?
Zo ja, naar Seiko Nederland.

Nee, helaas geen garantie meer.

Dat is de uitleg naar het handmatig instellen van de tijd.

@duffet1, ik zou zelf de boel even helemaal resetten. Dus niet handmatig de tijd instellen maar alle wijzers weer even op zijn plaats zetten. Leuk klusje! Ik heb het voor de lol al eens gedaan, alles gaat bewegen enzo. :partying_face:

Adjusting the preliminary position of the sub-dial, day hand, and date

Since the preliminary positions of the sub-dial, day hand, and date are not automatically adjusted, they must be adjusted manually.→ Adjust the preliminary position of the sub-dial, day hand, date, indicator hand, and hour/minute hands

[Page 46, 47 and 48]

When the time is set, operation is completed.

Werkend linkje naar de uitgebreide gebruiksaanwijzing: Klik.

Zeer zeker :wink:

… uit de ouwe doos. :wink:

6 likes

Je bent creatief bezig…:rofl:

1 like

Nog steeds de SSJ013 om de pols … :sunny: :artificial_satellite:
Het kriebelt wel dus binnenkort iets anders? Ik sluit het zeker niet uit. Ben nog steeds om me heen aan het kijken.

8 likes

Bedankt allen voor jullie tips! Ga ermee aan de slag.

1 like

:star_struck:

6 likes