Seiko Astron only (Deel 1)

Overigens, eerder vandaag weer iemand die me zomaar aanspreekt nav. deze Astron. Toch wel bijzonder. Mijn inner circle weet wel dat ik een beroepsflipperaar ben en die hebben het al opgegeven om er telkens weer iets van te vinden. Ik heb de laatste decennia dan ook al aardig wat verschillende mooie (vind ik) horloges om de pols gehad, ook van de voor 't volk meer aansprekende merken maar nimmer aanspraak. Anders dan soms een “goh, dat zal wel een duur klokkie zijn!” opmerking.

Met deze frisse SSJ013 nu al voor de tweede keer leuke complimenten. Geinig! :beers:

#AstronSpam :sunny: :artificial_satellite:

5 likes

Een emotionele/persoonlijke binding is altijd mooi en een goede reden om een horloge te koesteren.

1 like

Mogguh

10 likes

Echt een mooie :ok_hand:

1 like

Van gisteren :blush:

6 likes

En ?
Gelukt ?

Dankje :slightly_smiling_face:, ik ben ook echt fan van titanium.
Ik weet niet of het de bedoeling was van seiko maar ik vind de combinatie prachtig.
De combinatie van de grote van het horloge, de bruut afgelijnde bracelet/kast en dan het meer subtiel vederlicht titanium. Echt prachtig, sterk en zacht in 1 :slightly_smiling_face:.

Ja dat klopt, volgens seiko werkt dit beter ivm het gps ontvangst.

2 likes

Snap ik helemaal want dat maakt het design juist af vind ik :slightly_smiling_face:.

1 like

Nog niet aan toe gekomen afgelopen weekend.

1 like

Blijft lekker … :star_struck:

:sunny: :artificial_satellite:

6 likes

11 likes

Heel mooi dit☝🏻

1 like

Helemaal mee eens! Was er nooit O in geïnteresseerd en nu ik hem heb is het 1 van mijn favoriete horloges geworden :+1::sparkles:

2 likes

8 likes

9 likes

Nice :ok_hand:

1 like

5x83 is met chrono en de andere niet :wink:.

1 like

Ja kan met beide de tijd van de hoofdwijzers verplaatsen naar de kleine in de sub dial, bij de 5x83 is die tijd veel korter dan bij de 5x53. Ook zou het zwaartepunt verbeterd zijn waardoor hij nog aangenamer draagt (volgens seiko🙂).

1 like

Haha :slightly_smiling_face:. Als je het je oiit afvraagt over welke seiko dan ook, de info staat allemaal zeer uitgebreid op hun site. Van de geschiedenis tot de functies, best boeiend om eens te lezen hoor. Zeker het astron verhaal :wink:. Hier staat alles op buiten het nieuwste caliber denk ik, best boeiend :wink:.

3 likes

Zeker boeiend om het ontwikkelingsproces eens te lezen. Wat een techniek…
Dank voor het plaatsen hiervan.
Ben al een tijdje geïnteresseerd en overweeg een aanschaf (al dan niet gebruikt) van een Astron.

2 likes