Seiko Astron only (Deel 1)

Ja inderdaad echt een coole techniek, ik weet niet of je ervaring hebt met radio controlled/gps horloges?
Zo ja dan weet je hoe cool het is om ze in het echt hun ding tez ien doen :blush:, zo niet dan word het tijd voor een aanschaf :yum:.
Ik kan ze alleen maar aanraden, door het titanium vederlicht, goed waterbestendig en always on time :+1:.

2 likes

Nice ja, vooral de modellen met de afgekorte plaatsnamen op de bezel vind ik mooi, das persoonlijk natuurlijk.
Ik ga me er eens beter in verdiepen. Ze worden weinig aangeboden op het HF…

2 likes

Klopt :slightly_smiling_face:.
Ofwel zijn er niet super veel eigenaars, ofwel wil niemand ze kwijt :wink:. Ik ga uit van het tweede :blush:.

2 likes

Ze komen regelmatig voorbij hoor…

3 likes

Ik volg dit topic geduldig, wie weet :slightly_smiling_face:

2 likes

Zo, lang geleden dat ik wat in het Astron Only mocht/kon posten. In een ver verleden heb ik de SSH019 gehad. Een horloge wat ik eigenlijk nooit weg had moeten doen. Maar goed, dat is het verleden.

Deze (fotootje met dank aan the watch observer :wink: ):

Jaaaren daarvoor nog een hele bulky 47mm, maar die ben ik domweg verder vergeten.

Nu sta ik op een kruispunt om een andere hobby aandacht te gaan geven. De fase van verzadiging met allerhande horloges is ingetreden en dus komt de praktische kant naar boven. Omslingeren, niet meer naar omkijken en doet het altijd zonder alles te hoeven verzetten.

Voornamelijk ben ik een kantoor mens, waarbij casual de norm is.

Lang verhaal kort. Wat zouden jullie doen?

Deze:

Top of the bill, niet limited, curved glas én een chrono en behoorlijk neutrale uitstraling.

Of toch deze:

Limited, formaat toch net wat kleiner. Het scheelt bijna 2mm in diameter én 1,5mm in dikte met de SSH151. Schuift dus wat makkelijker onder een mouw. Maar… wel uitgesproken qua kleur.

Ben er niet helemaal (of helemaal niet uit). :sweat_smile:

Iemand suggesties? Waarom de ene wel en de ander niet? Of andersom. :wink:

4 likes

Dat snap ik.

Er is méér.

1 like

Inderdaad, de blauwe limited SSH157 heb ik gepast. Het blauw én chrono vond ik wel wat te druk.

Overigens neig ik heel vaak naar “zwarte” horloges, dus band, kast, etc. maar dat gaat denk ik niet blijven.

Ook gepast en erg mooi, maar denk dat ik daar niet helemaal het type voor ben.

4 likes

Kijk hier eens of er wat leuks bij zit:

1 like

Ze liggen weer in de zon om opgeladen te worden ook de twee Astrons.

6 likes

Echt een mooie :+1:

1 like

Snap ik ik neig ook naar zwarte horloge’s, eind dit jaar verschijnt er een NA van mij (ook een zwart horloge :blush::shushing_face:). Als je gaat voor een horloge waar je niets aan moet doen is de astron perfect he, ik denl dat je zelf eerst eens moet kijken wat je zelf het mooiste vind. Een drukke of een rustige dial, ik zou zoizo de modellen met de meerdere subdials nemen want ik hou van drukke wijzerplaten , dat is synchroon met mijn druk hoofd :yum:.
Als je dat weet kan je de kleuren beginnen overwegen he, zo zou ik de keuze proberen te maken :slightly_smiling_face:.
En laat je niet afschrikken door het zwart want velen roepen hier dat het direct krast en naar de vaantjes gaat maar ik ervaar dat anders met mijn presage.
Nu na een jaar geen enkele kras en geloof me ik ben een heel onveerzichtig persoon, ik betrap me regel matig op met men horloge regen een muur ofzo aan te schuren waarvan ik denk: oeps🫣.
En toch nog geen krassen, de astron heeft ook een diashieldcoating tegen het krassen dat heeft de presage zelfs niet.
Succes met je keuze, ik ben benieuwd :wink:.

3 likes

De blauwe limited… Heel mooi vind ik!

1 like

Zo, de rest van het verhaal komt wel, maar dit wordt mijn daily.

Slechte foto, maar toch.

Ik had, lang geleden, nooit afscheid moeten nemen van de eerdere Astrons. Maar… eindelijk weer terug. Wat een genot dat titanium.

Ik denk dat ik een beetje horlogeverzadigd ben, want dit is gewoon puur gemak. Geen gedoe met datums verzeten, of zomer of wintertijd.

Los van het stukje bijzondere techniek wat er in huist.

10 likes

Gefeliciteerd mooie keuze. Titanium draag super fijn!

7 likes

Zeker en dan die snelverstelling op de band. Heerlijk.

Hoewel ik ooit GS adept was, heb ik nooit begrepen waarom ze bij Grand Seiko niet zo’n sluiting en die superclear AR coating gebruiken zoals het bij de Astrons blijkbaar wel kan.

Tussen “gewoon” Seiko en GS is dit toch, ben ik bang (voor mij), na een zeer lange zoektocht, het beste van twee werelden. :wink:

3 likes

Ik heb mijn eerste GS incoming. In het verleden allerlei Seiko’s gehad uit o.a. de SARX en SDGM reeks, en één Astron, een SBXY033. Van al die Seiko’s vond ik het glaasje heel mooi met perfecte AR coating. Begrijp ik uit jouw post dat de AR coating van GS minder is?

1 like

Tsja, ik heb veel, meer dan 20 GS-en gehad. Dus ik denk dat ik er iets over kan zeggen. :wink:

Dus ja, ik heb me altijd verbaasd dat de coating van de Astrons en The Citizen Chronomasters beter is.

Niet dat die van GS slecht is hoor, maar het kan beter. Ook de coating van Breitling is beter.

Het effect van “geen-glas” heeft gs niet.

Wellicht dat het beter bij gs past met de huidige soort coating, als bewuste design keuze. Dat kan natuurlijk ook.

2 likes

Mooie keuze :+1:.

1 like

Dat denk ik persoonlijk niet. Ik vind dat ze heeeel mooie horloge’s maken met enorme kwaliteit aan een mooie prijs. Maar ik vind dat ze niet alles perfect doen hoor naar mijn persoonlijke smaak uiteraard, daarom dat ik denk dat het niet de bedoeling is van de coating.
Ze maken prachtige dials en prachtige wijzers en kasten maar wat ik (persoonlijk) altijs minder vind zijn hun sluitingen. Ik vind die van een astron veel mooier maarja dat is persoonlijk he :blush:.
Alsook de binnenwerken puur qua uiterlijk (niet qua kwaliteit) vind ik dat veel merken ze mooier versieren.

Vind ik een zeer leuk gegeven :wink:, vind ik een teken van het echt genieten en waarderen van je horloges. Ik ben hier ook bijna, er ligt hier nog een NA te wachten om gedragen te worden en binnen 6jaar komt mijn eindhorloge der en dan ben ik ook klaar met verzamelen. Dan heb ik er 6 en dat is meer dan genoeg voor mij :slightly_smiling_face:.
Veel plezier met je astron :wink:.

2 likes