Seiko Astron only (Deel 1)

Ik heb er sinds vanmiddag ook eentje, nadat ik al een Citizen satellite wave F150 heb, wilde ik deze ook eens proberen.

Mooie deal gescoord, Ben, als je dit leest, nogmaals bedankt voor de leuke deal en gezellige middag.

6 likes

Gaaf, welkom bij de club van 161’s.
Veel draagplezier … :ok_hand:

Hoe is de eerste indruk?

Daar heb ik hem nog te kort voor, nu even goed op maat maken, toch even schoonmaken hoewel ie echt wel schoon is😉, beetje eigen maken he……

1 like

we raken oververtegenwoordigd hier. Goeie zet, die aankoop. Kun je geen spijt van krijgen

Dat is dan wel weer een beetje jammer.
Denk je dat je iets bijzonders hebt, loopt ineens iedereen ermee … :see_no_evil: :wink:

Zo is het!

Ik verbaas me overigens telkens weer over de afwerking van dit ding …

Voor een horloge is deze prijsklasse een soort van ‘fenomenaal’, met dank aan de Zaratsu en hairline mannen/vrouwen/x-en van Seiko. Doen ze netjes!

3 likes

Veel plezier met je nieuwe Astron.
Hopelijk bevalt het je goed.

Trouwens ben ik nog steeds zeer blij met de Citizen die ik van je hebt overgenomen. :wink:

2 likes

Doe ik ook altijd hoor. Gelijk als ik thuis kom, even band eraf en alles onder het water met een tandenborsteltje. Drogen met een microvezeldoekje. Fris om de pols!

Ik spoel 'm nog net niet af met eau de toilette:joy:

2 likes

Hier ook zo, meteen eigen maken en zeker weten dat ie schoon is, tenslotte wie kan er nou beter een horloge schoonmaken dan wij zelf😜.

Bandje is nog wel even trickie, tis of te strak of te slap.
Schakeltje erbij, fijnverstelling tandje terug, nope net niet, schakeltje eraf en die fijnverstelling andere kant op, ook net weer niet……
Eerst maar even eten en rust pakken, pols ook wat ander formaat misschien.

1 like

Hoe is de astron ten opzichte van de citizen? Ben niet bekend met citizen GPS

De Citizen is net wat fijner, draagt voor mij, tot nu ook prettiger, en hij is lichter.
De techniek lijkt mij redelijk gelijk al doet de Citizen geloof ik niet met meerdere sattelieten conecten maar dat kan ik mis hebben hoor……

Tot op heden bevalt de Citizen mij beter, vertelli g van het bandje is net even wat ruimer waardoor het voor mij prettiger zit.
Die satellite wave gaat ook echt nooit meer weg bij mij, zo een fijn horloge.
Deze Astron nog maar net gehaald, nog even mee friemelen en prutsen, wie weet past ie morgen een stuk beter als ik zelf ook wat rustiger ben,

1 like

Er staan op Youtube wel vergelijkingsfilmpjes tussen de Astron en Citizen GPS, interessant kijkvoer @RvD033. De Citizen is dacht ik wat sneller met zone-/tijdaanpassing. Misschien heeft dat met het aantal satellieten te maken, zoals je aangeeft. De Seiko komt er vwb. de algemene bouwkwaliteit beter vanaf. Kan ik me wel iets bij voorstellen.

Herkenbaar! Ik heb 17,5cm pols en kreeg hem de eerste uren gewoon niet lekker om de pols, uiteindelijk na een nachtje slapen zit 'ie prima. Ik weet ook niet waarom? Misschien was het ‘iets strakkere’ wel gewoon even wennen ofzo.

Logisch …
Je bent nog aan het stuiteren door je nieuwe klokkie, helemaal van slag. Hij is zó mooi … :sunglasses:

Ook hier 17,5 cm pols, komt vanzelf wel goed.
Mooi is ie wel, mooier dan de Citizen, net wat meer precence op de pols zeg maar.
En idd flink stuiteren hier, wil ook gewoon even te snel nu​:roll_eyes::roll_eyes:.

2 likes

Als ik beide horloges, de Astron als de F150, een handmatige update uitvoer in mijn achtertuin, is de F150 een stukje sneller.

Qua draagcomfort vindt ik de Astron net wat fijner. Al helemaal top is de fijn afstelling in de clasp van de Astron. Dit wil niet zeggen dat de F150 niet fijn draagt, net iets minder. Maar beide dragen in het algemeen heel fijn.

2 likes

#AstronSpam
:artificial_satellite:

4 likes

hè, gelukkig is hij weer vol

1 like

Nog steeds!

Jammer, vond het wijzertje halverwege veel leuker … :beers:

4 likes

wat zie ik nu: zit er al een krasje op daar bovenaan?

1 like

Nee.

giphy

3 likes

pfff…

1 like