Kijk @junior ! Ook met zo’n halfvol wijzertje. Mooi hè.
Tuurlijk, maar een nieuwe Zeetron mag zondag ook. Gewoon, voor de afwisseling.
Hoi allemaal,
Nieuw lid hier op HF, onlangs de trotse eigenaar van deze Seiko Astron SSH105J1 geworden!
Wat vinden jullie van dit horloge?
Nou, een juweeltje hoor! Kun je er ook mee duiken, omdat ik “bar” zie staan?
Dankje!
20 bar, dat is gelijk aan 200m diepte toch? Niet dat ik ooit zo diep zal raken laat staan mijn horloge dragen, maar het zou wel kunnen!
Even een technisch vraagje: op het moment dat ik tijdzones in ga stellen op eerste klik gaat de linker subdail naar ST en geeft het horloge de goede tijdzone (UTC +9, ik verblijf in Korea op het moment) aan. Hoe krijg ik deze subdail naar “auto”?
Het beste even kijken welke je hebt, en daarvan de gebruiksaanwijzing downloaden.
Is niet 1 2 3 uit te leggen
De gebruiksaanwijzing heb ik, en ja zelfs als kerel (dit keer) doorgenomen, haha. Er staat wel de functie in uitgelegd uiteraard en ook hoe van zomer naar wintertijd manueel te schakelen echter niet hoe je naar auto schakelt.
wat ik uit mijn handleiding begrijp is dat die dial teruggaat naar ST zodra je handmatig een nieuwe tijdszone hebt ingesteld (en dat deed je). Daarna gaat hij weer naar de ladingsindicatie. Hij zal op “auto” komen wanneer je de tijdzone automatisch hebt laten instellen, dus via de GPS (is wat ik er uit begrijp)
Ik zelf vind ik de volgende beknopte handleiding erg fijn en makkelijk.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.seiko.nl/Download/IB/01035X53.pdf&ved=2ahUKEwjivPvizo72AhUOvaQKHejdBbAQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw2ZSCt5Ae7HdnPhHebTbRNq
Trouwens een mooie Astron!
Vooral genieten en veel draag plezier!
of: eerst nieuwe Astro, dan nieuwe foto’s?
Jij vraagt, ik probeerde eraan te voldoen.
Mijn nieuwe aanwinst afgelopen zaterdag opgehaald.
Een SSE041J1.
Mooi man! Vind ik altijd wel lekker wanneer mensen doen wat ik vraag. Maar zonder gekheid: gefeliciteerd. Gek dat ik de Astro’s nog geen jaar geleden absoluut niet mooi vond en er nu blijkbaar iets in het ontwerp is veranderd waardoor ik ze (in de meeste gevallen) waardeer. Geniet ervan. Maar ja, je zet ons wel voor het blok. Moet ik er ook weer één gaan zoeken. Dat wordt weer wat uitleggen hier thuis.
Wat is een Astro?
een luie Astronaut vermoedelijk. Maar dank voor je opmerkzaamheid: ik zal mijn taalgebruik jegens deze superklokken vanaf nu kuisen, zodat niemand zich aanstootgegeven voelt.
Ik vind hem echt supergaaf en ben heel erg fan van dit soort wijzerplaten.
Ik kan alleen niet wennen aan de stijlbreuk van deze door de AM/PM indicator verticaal te plaatsen ipv horizontaal.
Hoi Rik, dankjewel!
De AM/PM naar verticaal was me inderdaad opgevallen maar heeft mij niet gestoord eigenlijk.
Het ding wat mij dan weer stoort is dat op voor veel modellen is gekozen voor de ronde knopjes aan de zijkant ipv de grotere knoppen die jij ook op de Kojima editie hebt (en ik ook op deze).
Als bij dit horloge op de foto die knoppen anders waren geweest had de keuze een heel stuk lastiger geweest!
Mooie klok met die rode accenten!