Seiko Astron only (Deel 1)

heb jij je beide exemplaren wel eens een dagje met elkaar vergeleken om te controleren of die Astro’s écht wel zo precies lopen? Ik bedoel, bij Seiko kunnen ze vrolijk van alles beweren, maar dat is in Japan. Die hebben daar toch weer een andere tijd.

Onderling zit er na een paar weken wel iets verschil, maar ze lopen beide erg zuiver.

Ik heb er drie en die lopen exact met elkaar in de pas na een GPS sync.

2 likes

#MeToo

:artificial_satellite:

was ik best benieuwd naar. Vind het volstrekt onbelangrijk, maar leuk om bevestigd te krijgen

ojee, youtoo?

Yep!

9 likes

6 likes

6 likes

Geen idee wat al die metertjes aangeven, is de mijne ook vol?

6 likes

@HansvV, balie 1 alstublieft …
Hans is van de Astron klantenservice. :wink:

1 like

ah, dank u wel juffrouw Trudy. @rik : ja hoor helemaal vol. Een wijzertje voor welke dag het is (mocht je het gevoel daarvoor na een doorgeleefd weekend even kwijt te zijn geraakt), een wijzertje voor een tweede tijd (altijd handig wanneer je de dag wat langer wilt laten duren), een wijzertje wat je vertelt of het twaalf uur in de middag dan wel in de nacht is (handig voor mensen die veelvuldig en gedurende langere tijd in het donker verkeren maar toch graag wel precies willen weten hoe laat het is), de gewone wijzers (kun je ook mee zien hoe laat het is, erg handig) en dan van boven af gezien geheel aan uw linkerzijde: de vol (is deze) danwel halfvol (even vragen of @junior de zijne laat zien). Kortom: een alleskunner zo’n Astro.

2 likes

:joy:

Prachtig! :heart_eyes:

Overigens laat dit wijzertje, samen met de ‘Y’ en ‘N’ op de wijzerplaat, ook het succes zien van (1) de laatste tijdsynchronisatie, (|) de schrikkelseconde (4+) de laatste tijdzone synchronisatie én of het horloge in ‘vliegtuigstand’ staat. Oh enne DST geeft aan wel of geen zomertijd. Dit alles met knopje één te bedienen, althans bij mijn SSE161 … poeh, interessant allemaal!

Het staat overigens ook gewoon in de gebruiksaanwijziging juf Corry. :wink:

5 likes

de bij deze gebruiker op dit horloge helaas overwegend voorkomende ladingsgraad

1 like

Was 't maar waar!
Hij blijft nu op vol staan, da’s veel te gewoon … :see_no_evil:

2 likes

ja uh, nou dankuwel juffrouw Trudy. Ik zou het uitermate opwindend vinden en tegelijkertijd niet anders dan terecht wanneer u ons werk op Balie 1 met iets meer serieuze interesse zou willen blijven volgen. Natuurlijk kunnen wij hier bij de KlantenService (en dat schrijven wij nog steeds met een hele grote Kaaa en niet minder geprononceerde eSSS) aan elke vraag van welke willekeurige gebruiker ook het nederig hoofd bieden, we waren er nog niet toe gekomen om de heer @Rik gewoon te adviseren één van de 43 bijgeleverde boekjes eens goed door te lezen, hetgeen u nu geheel eigenhandig nogal kort door de bocht en ook wat snibbig samengevat (juffrouw Clariese was eigenlijk zonder meer verbolgen hierover) zomaar onder onze neus door presteert. Wij keuren dit terstond en diepgaand af. Desalniettemin vriendelijk dank voor de leuke attentie die wij met de kerst weer mochten ontvangen. Wij hopen, diepgaand en van harte, ons werk nog jarenlang tot eenieders volledige tevredenheid te kunnen blijven verrichten. Groet, mede namens juffrouw Clariese, die hier toch ook steeds weer, weliswaar achter de schermen, haar mannetje staat te wezen, terwijl ze dat biologisch gezien toch écht bepaald niet is.

2 likes

3 likes

Iedereen alvast een luchtige weekend gewenst!
:artificial_satellite: :dash:

4 likes

Omdat het zondag is met veel water. Overal. Dan pak je je Zeetron natuurlijk. Net gisteren opgehaald.

3 likes

Seiko only toch…:thinking: