Seiko Astron only (Deel 1)

Verder nog de codering achter de X.

22 is alleen tijd en datum.
53 extra dag en dual time zone
82 extra chronograph

3 likes

3 likes

ongelofeloos! Bedankt @Maximliu! Brengt een stuk meer helderheid in deze warboel, waar ongetwijfeld ergens een systeem in zou moeten zitten. Dat van de diverse kalibers had ik al begrepen middels het document dat je in januari met ons deelde. Bleef alleen zitten met de vraag wat dan de SBXD, SAST etc zijn. Een SSE en een SSH heb ik zelf ook, zoals je weet. Maar oudere modellen zoals een SBXD uit 2018 met wél het 8X kaliber erin werd ook gewoon in Europa verkocht. Dat zijn dan neem ik aan oudere series?

1 like

Ik denk dat de SBXD als de SAST japanse type nummers zijn.
Zoals de Seiko Astron SBXB055 is hetzelfde als de SSE055J1.
Maar hoe de relatie is tussen SBXB en SSE weet ik niet…

2 likes

dacht ook al zoiets gezien te hebben. Wellicht parallelle import, of particulieren die er ooit één in Azië kochten. Nogmaals dank, in ieder geval!

2 likes

:partying_face:

3 likes

De wijzerplaatopbouw is wel telkens weer een feestje om naar te kijken …

De ‘diepliggende’ solar cells, de omkadering van 't datumgat, opgelegde urenmarkers en de tijdzone binnenring. Het is allemaal heel mooi in balans én fraai afgewerkt. Vind ik.
Nog steeds erg blij met deze Astron. :sunglasses:

4 likes

Zie deze voorbijkomen: SBXY005. Astron, geen GPS maar radio-wave, kal 8B63, bouwjaar 2021. Zie hem nergens in de line up die @Maximliu eerder stuurde. Iemand bekend met deze modellen?

1 like

Aan het ref. nummer te zien een domestic market model (JDM), dus niet in de winkel buiten Japan.
In een iets andere kleurencombi, mn. een donkere wijzerplaat, zou ik 'm best wel pruimen. Wat mag dit kosten? Oh ik zie het al, list is 132.000JPY (kleine duizend euro excl. BTW/importzooi) …

PS Hier koop je 'm voor 1000 euro incl.

1 like

Dank, had hem ook al hier aangeboden gezien voor <1000 EU incl BTW én al impor geteerd.

1 like

Bij Seiya zie je overigens nog meer JDM uitvoeringen. Deze is dus ook met donkere wijzerplaat te krijgen, de SBXY007 … :partying_face:

2 likes

Als je op de link klikt van de Astron overzicht voor Japan, zie je gewoon dit model in de lijst staan. Helemaal onderin.

Zoals @junior al zei, is dit een JDM model dat ook alleen in Japan officieel wordt geleverd.

Om er eentje nieuw te bemachtigen is dus zelf importeren. Als je er eentje tegenkomt online buiten Japan, betaal je gelijk de hoofdprijs.

Prijzen die ik tegenkom, is het misschien “goedkoper” om er zelf eentje aan te schaffen vanuit Japan en de extra kosten er nog overheen te betalen.

2 likes

Op sommige sites uit Japan worden prijzen aangeboden voor buiten Japan en deze zijn Japanse ex BTW prijzen. Aangezien ze naar het “buitenland” gaan.

Je hebt gelijk, had niet de gehele lijst naar boven gekregen. Er staan zo te zien 3 Ti en nog meer stalen uitvoeringen op dat overzicht. Maar ja, je zou ze eerst eens live willen zien voordat je zo maar iets bestelt.

@ThaPapper heeft zo’n JDM model.
Misschien bij hem langs gaan om er eentje live te bewonderen?

2 likes

klopt, zie bericht hierboven. Het is een hele serie: Ti en Fe. Maar blijkbaar niemand hier die er al één heeft, zodat je eens een fijne WP zou kunnen bekijken.

Hier het berichtje met de foto van zo’n model.

3 likes

The Pappie heeft alles!
Zijn vrouw draagt trouwens een mooie Marathon … :wink:

2 likes

Inderdaad, was het al aan het zoeken. Ziet er toch niet verkeerd uit. @ThaPapper hoe bevalt deze Astron? Nog op- of aanmerkingen daarover?
Wel grappig overigens: er stond er vanochtend één op MP (uit Veldhoven, nieuw, vandaar mijn interesse) maar die is er inmiddels al weer van verdwenen. Flitsende business, as usual with Astron

1 like

Ik kan bij deze melden dat dit het ex-emplaar van @ThaPapper was. Die is inmiddels gereserveerd :blush:

2 likes