Seiko Astron only (Deel 1)

Enige nadeel van dit horloge is de sub dial.
Je denkt dat die nu op 10 over 10 staat.
Maar het is een 24 uurs klok.
Hij staat dus op 10 over 8.
Daar kan ik niet aan wennen…:weary:

1 like

:sunny: :artificial_satellite:

Daar kan ik me iets bij voorstellen!
Ik dacht ook 10 over 10 te zien, hmmm. :thinking:

Vind het verder wel een erg mooie uitvoering. Ik zou zelf kiezen voor een donkere wijzerplaat, maar dat is een smaakdingetje. Titanium hoeft van mij ook niet per se, ik vind het wel fijn als ik weet [lees: voel] dat ik een horloge draag. Heb eens een behoorlijk grote Citizen gehad in Titanium, droeg fijn maar tegelijkertijd ook een beetje raar … :wink:

3 likes

Ik ben ook niet van de lichte wijzerplaten, maar deze valt me erg mee.
Is wel een goede keuze geweest.

FTFY … klik. :wink:

Jammer dat je alweer afscheid neemt van Astron, maar je hebt er wel een hele fraaie Oris 65 voor teruggekocht! Ik blijf hier nog wel even rondhangen met de zwarte uitvoering van de blauwe die je net te koop hebt gezet.

4 likes

Sinds gisteren mag ik hier ook mee doen.

Bedankt @Traveler.

7 likes

Môgge Astron-liefhebbers! :sunny: :artificial_satellite:

Prachtige aanwinst!
Ik heb hem twee weken terug even in handen gehad. Ik vind de band ook erg fraai. Veel (draag)plezier ermee … :ok_hand:

4 likes

Dankjewel, ben er erg blij mee.
De keuze werd mij gisteren wel even moeilijk gemaakt, toen ik hoorde dat @Traveler de blauwe versie ook te koop ging zetten.

3 likes

Haha nee joh twee astrons nog leuker

3 likes

De blauwe heb ik niet in handen gehad, maar met dezelfde om de pols in 't zwart kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ook prachtig! De witte die je nu hebt is een lekker fris zomers briesje, een donkere wijzerplaat (blauw of zwart) is denk ik net iets draagbaarder. Koop 'm erbij … :joy:

:arrow_down:

Dit dus!

3 likes

Heb ik héél even overwogen, maar om budgettaire redenen toch niet gedaan.

2 likes

Even doorsparen enne ik sta open voor een redelijk bod hoor!:innocent:

2 likes

Hallo, ik ben nieuw hier en heb onlangs mijn eerste Seiko Astron SSH003 (nieuw) gekocht. Nu valt het me op dat de cijfers en letters op de keramische ring op sommige plekken niet zo netjes gevuld zijn met wit. Ik heb wat foto’s bekeken van andere leden met hetzelfde horloge maar ik zie er geen enkele die dit ook heeft. Is het normaal dat sommigen dat hebben en heb ik dus pech of hoort dit niet. Zie bijgaand enkele closeups.

![afbeelding|611x500]

1 like

Allereerst welkom! :beers:

Ik heb die van mij (SSE161) net eens even onder een vergrootglas bekeken, overigens voor het eerst, en ik zie geen oneffenheden bij mij. Alle letters zijn keurig helemaal ‘gevuld’. Bij mij staan overigens de +/- GMT cijfers niet op de buitenring, maar onder het glas. Die zijn dus sowieso goed.

Je geeft aan dat je hem onlangs nieuw hebt gekocht, dat betekent dat je er ook nog garantie op hebt. Ik zou ermee terug gaan, want nu je het weet blijft het je storen. Enne …
:arrow_down:

Het hoort niet!
Althans niet bij een nieuwe. Vind ik.

PS Misschien heeft Jaap (@SuperC) hier nog wat aan toe te voegen, hij heeft op dit moment een SSH003 liggen.

Ik neem aan dat je al gecheckt hebt dat het geen schmutzigkeit is?

1 like

Zou zomaar kunnen!
Maar de ‘C’ bij New York lijkt wel echt op een missert van de schilder.

Maar goed, de foto is aardig opgeblazen dus geen idee hoe dit er onder een vergrootglas uitziet. Kan ook zomaar een vuiltje zijn inderdaad.

1 like

Mooie Astron! Kende ik niet.

1 like

Kende je deze al dan?

1 like

Maak het mij nou niet zo moeilijk :joy:

1 like

Môgge! :sunny: :artificial_satellite:

spit-take-laughing

Had je geen ‘twee voor de prijs van één’ deal kunnen maken? :sunglasses:

2 likes

@Traveler? :wink: Zeg het maar, dan stap ik nu nog in de auto.

2 likes