Seiko Astron only (Deel 1)

You’ve got PM!

2 likes

:joy:

2 likes

Geen vuil, ik heb met een doekje en zacht borsteltje een beetje gepoetst maar het gaat niet weg. Kijk ik met een loep dan lijkt er toch echt geen wit te zitten. Ik heb Seiko op verzoek van de juwelier gemailed met foto’s, kijken wat die zeggen.

2 likes

Ik ben heel benieuwd.
Wil je ons op de hoogte houden? Thanks!

Terzijde: De juwelier is degene met wie je een overeenkomst hebt, er vanuit gaande dat je hem daar nieuw hebt gekocht. Zij moeten het dus voor je oplossen. Seiko is voor jou geen partij als het er op aankomt. De juwelier wel.

1 like

Ik heb inmiddels antwoord van Seiko en die schrijven het volgende:

Het is vervelend om te vernemen dat de tijdzoneaanduidingen op het lunette, op een aantal plekken niet goed afgewerkt lijken te zijn en om dit verder te beoordelen hebben wij uw horloge nodig op onze serviceafdeling. De horlogemaker kan beoordelen wat een oorzaak kan zijn en wat mogelijk is om dit op te lossen.

Om uw horloge bij on te krijgen willen wij u graag terugverwijzen naar de Juwelier zodat zij het horloge naar ons op kunnen sturen voor onderzoek.

1 like

Ik zou het advies van Seiko opvolgen. Dit blijft je anders bezighouden. Reken er wel op dat je 'm een paar weken kwijt bent …

Ja ga ik ook doen, vervelend is dat ik die op afstand hebt gekocht van een juwelier en daar kan ik ‘m heen sturen. En die moet ‘m weer naar Seiko sturen. Maar goed, die lunette is niet mooi.

1 like

Ik heb wel een oplossing om dat tijdelijk gemis op te vangen… :innocent:

2 likes

:sunny: :artificial_satellite:

4 likes

:+1:t2:

Nu we de jaarlijkse periode van de donkere dagen langzaam maar gestaag weer achter ons beginnen te laten en de dagen langer en luchten weer blauwer worden, zou een dial kleurwissel van donker naar blauw niet gek zijn!

3 likes

C02C1F695DA7FFB65DEF5BE222302098253F7FFE

… oh wacht, het potje is leeg! :see_no_evil:
Heb je toevallig interesse in een Squale 1521 @Traveler? Dan heb ik weer geld om een Astron erbij te kopen. Alleen zou het dan wel een SSH003 worden denk ik. Geen blauwe, sorry.

1 like

:wink:

1 like

3 likes

Wat is die CXI op je bezel? tussen TBU/Tonga en MDY/Midway ligt geen tijdzone, die sluiten beide aan namelijk…

1 like

Dit komt uit de handleiding:

1 like

mmm, dacht dat ik mijn Seiko time zone bezel snapte maar TBU/Tonga en MDY/Midway zijn dezelfde tijdzones kom ik nu achter. Op mijn Time Zone bezel staan 25 TZ’s terwijl er eigenlijk maar 24 zijn zie ik nu pas.

CXI is dus een TZ die na TBU en MDY komt, geen idee waarom die bij jou bezel er tussen in ligt, maar goed ik heb geen verstand van een Astron :slight_smile:

1 like

Ik ook niet.

1 like

ja, maar jij hebt er een, handleiding lezen dus :slight_smile:

2 likes

Ach, mocht ik op een van die locaties komen, dan houd ik de bovenste pusher 5 seconden in gedrukt en dan geeft de Astron de plaatselijke tijd aan.
Meer hoef ik niet te weten.

2 likes

Hallo!

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een dagelijks horloge dat sportief maar toch ook stijlvol oogt en ik kan de Seiko Astron maar niet uit mijn hoofd krijgen.

Nu ben ik aan het rondkijken op de bekende websites voor een gebruikt exemplaar. Ik vraag me daarbij telkens af waar ik op moet letten bij een gebruikte Astron. Zijn er bekende kwaaltjes of series waar ik extra aandacht voor moet hebben voordat ik er een aanschaf?

Ook valt het me op de er in Japan hoopjes Astrons te koop zijn rond de 650 euro, terwijl prijzen in Europa al snel richting de 1000,- euro gaan. Kunnen jullie, Astron kenners, dit duiden?

2 likes