Seiko Astron only (Deel 1)

Vind hem mooi, net als de SSH003.
That’s all! :sunglasses:

Doe van @Tonnieb is mij wel overigens een tikkie te groot denk ik.

Mee eens

1 like

Die is net zo groot, als die jij had, denk ik…:thinking:

1 like

Je zal zomaar gelijk hebben. Hij oogt wel wat forser door de wat drukkere/vollere wijzerplaat. Daarentegen waarschijnlijk een stuk lichter, de SSE161 is van staal ipv. Titanium …

De SSE161 ging op mijn pols nog prima, maar wel op 't randje. Net mooi! Had hem niet groter willen hebben.

De SSH003 is volgens mij wél kleiner, paar mm.

1 like

Ik heb ze beide gehad, formaat is hetzelfde, gewicht is inderdaad een heel ander verhaal, in positieve zin dan he :wink:.
Daarbij zat bij die titanium in de band een halve schakel waardoor het voor mijn pols een stuk beter op maat te krijgen was.
Die metalen band is mij nooit bevallen, nooit die band goed op maat kunnen krijgen, daarom ook weg gedaan, en vanwege het voor mij te geringe gewicht, die titanium ook weer weggedaan.
Iets dragen maar het niet voelen is niet mijn ding…….

2 likes

Dat heb ik gehad met een Citizen (ref. CB5010-81L). Die was ook geen lang leven beschoren, na twee weken alweer weggedaan. Qua afmetingen ook een fors horloge maar 't woog helemaal niks. Was een bijzondere ervaring. :wink:

De metalen band van de SSE161 beviel mij prima. Maar dat heb ik met de meeste banden. Kennelijk heb ik een ‘makkelijke’ polsmaat (17,5cm).

Hier een plaatje van mijn exen naast elkaar, nog gevonden in dit topic een heel stuk terug……
Mijn pols is net ietsjes meer, net over de 18 centimeter heb ik net even zeer profesioneel met een touwtje gemeten.

4 likes

spit-take-laughing

Op deze foto oogt de linker trouwens wel groter, vind ik. Komt door de wijzerplaatopbouw volgens mij.

Helemaal mee eens. Net of je je horloge kwijt bent.

2 likes

Klopt, die plaat is een stuk drukker en wat meer bling door die glimende delen.
Lijkt groter maar is het niet, de hoek waaronder de horloges staan komt net even raar uit voor een wat beter vergelijk.

1 like

mooi rustig hè, zo’n 161. Begrijp niet waarom ik hem te koop heb gezet. Past naadloos op mijn netietsmeerdan18cm pols. Fantastische ervaring als je dat een dag draagt. Dan wil je de volgende dag weer, en…

7 likes

De kogel is door de kerk vrijdag gaat het gebeuren, mijn yema gaat naar Jaap de SSE161 gaat mee met mij🥳

2 likes

Goed nieuws…:+1:

1 like

Dat dacht ik ben zeer benieuwd.

2 likes

De wereld van precisie gaat voor je open…:grin:

3 likes

en je kan ze gewoon naar je werk dragen toch?

1 like

Mijn eerste ex, een prachtige Astron! :star_struck:
Alvast veel draagplezier.

4 likes

Dat pas wel bij mij🤣

Dat ga ik niet doen, op mijn werk altijd een G-shock achter de cnc.

Dankje👍🏻

1 like

Nou, naar die provisie kun je ook wel fluiten, óf bij Jaap aankloppen

2 likes