Seiko Astron only

Even wat anders, voor zover nog niet opgemerkt! Geen gebruiksaanwijzing op papier meer bij de Astron en ik denk ook bij andere horloges van Seiko. Ik had de juwelier gevraagd of ze de boekjes vergeten waren, maar dat blijkt niet het geval.

Seiko zelf zegt er het volgende over:

Het klopt dat wij geleidelijk stoppen met het bijvoegen van papieren handleidingen bij de horloges als onderdeel van een papierloze operatie die begint in februari 2024. Voor dit type uurwerk (3X62) krijgen wij geen gebruiksaanwijzingen meer geleverd en de voorraad hiervan is inmiddels uitgeput.

Jammer, ik vond dat geblader in de boekjes wel leuk. :sunglasses:
De gebruiksaanwijzing staat uiteraard wél gewoon op de website …

1 like

6 likes

Echt prachtig :wink:

Goedemorgen Astron liefhebbers!

Weer zo’n druilerige dag vandaag. Hebben we zo langzamerhand niet genoeg regen gehad? En straks weer klagen dat het de droogste zomer ooit is. Nou ja, gelukkig hebben we een fris zomers klokkie om de pols. Bijna een week nu en nog steeds grote blij.

Fijne dag … :cloud_with_rain::coffee:

6 likes

Het regent al vanaf oktober vorig jaar.

2 likes

Dank, youtoo. Vandaag geen Astron om, dus niets te melden hier.

5 likes

4 likes

Zweeft de SBXY017 nog ergens rond op het forum? Deze …

(Plaatje via Google geleend)

Het is volgens mij dezelfde die @Tonnieb telkens (en hierboven) laat zien, maar dan in 't zwart. Ik weet dat @HansvV er twee jaar terug eentje had, maar die is uit mijn zicht verdwenen. Ik zou deze wel eens in het echt willen zijn, maar aangezien het een JDM uitvoering is zal dat een tikje lastig worden. Ik heb nl. geen plannen om binnen afzienbare tijd naar Japan te gaan. :wink:

1 like

Er zijn wel hele mooie kleuren te krijgen, van dit type.
Effe gluren op een japanse site.

1 like

Ja dat heb ik al gedaan enne dat wakkert de hebberigheid een beetje aan! :wink:
Maar ik durf zo’n ding niet op de gok te kopen en al helemaal niet vanuit Japan. Daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Easy peasy…
Je kan toch ook via die gast in Spanje bestellen.

1 like

:thinking:
Vast niet die oude man met rode mijter en een bootje vol pieten, van welke kleur dan ook. Heb je anders even een linkje voor me? Mag ook via PB. Thanks. :slight_smile:

1 like

Weet zo gauw niet zijn naam.
Voorheen had hij een website.
Nu geloof ik via feestboek.

1 like

@dutchguy2, klopt het dat jij deze hebt of hebt gehad?
Zag in een verkoopadvertentie van augustus jl. jouw naam voorbij komen …

Solo japan bedoel ik.
Ook 1 x via hem gekocht.

1 like

Nationale Astrondag vandaag?


5 likes

Ja, gehad. Ik vond hem te groot.

1 like

Prachtig :wink:

Te groot ?
Als je hem vergelijkt met een echte Astron, zijn ze klein.

1 like