Dag, ik zie bij de diverse Astron-topics niets over de SAS031J1. Iemand ervaring met dit horloge?
Ben intussen al iets verder: hij werd geïntroduceerd in februari 2014. Ben eigenlijk vooral benieuwd of iemand er één heeft en wat de ervaringen in het gebruik zijn.
Ik heb er geen, maar wat ik er van gelezen heb zitten ze goed in elkaar en werkt het allemaal prima. Ik las ergens dat het syncen langer duurt
dan bij G Shocks. Of het ook moeizamer ging in de zin van dat het vaker mislukt in suboptimale omstandigheden (achter een flat of flatwijk, in een dal, wat dieper in een woning) weet ik niet meer zeker, even goed googlen. Verder houden ze geen rekening met zomertijd dacht ik.
Maar je weet dat het ding ACHTENVEERTIG mm is? En daarnáást ook nog eens héél dik:
Ook al zijn de lugs gebogen en niet heel lang, 48mm is me echt te gek.
Ik vind zelf een 40mm voor een horloge zonder duikbezel wel de max.
Er zijn wel wat Astron bezitters, ik zal @WilSeiko wel even roepen met zijn forse polsen.
Ik heb zelf de SAST005G. Syncen gaat bij mij steeds erg vlot. Waar ik tegenaan liep is dat hij na maanden in de kluis steeds leeg was, en laden tijdens dragen duurt vrij lang. Inmiddels heb ik daarvoor een solar-lader-met-LED-lampje gekocht die via USB of 220V werkt. En dan is hij in no-time weer op volle kracht.
Inderdaad zijn deze Astron’s vrij fors, de mijne is 47mm excl kroon, en 16,5mm dik. Voor mijn 19,3 cm pols is dit geen probleem. En mijn Astron is van titanium, en dat weegt dus helemaal niks. Ik denk dat een stalen uitvoering een behoorlijke last aan de arm is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik draag zelf nu diverse Seiko duikers, staal met dikke stalen band: knap zwaar. Die Astron is, ook in de stalen uitvoering, een stuk lichter. Vroeg me af of deze investering zinvol is, of het ding zijn waarde houdt of dat er toch duidelijk zwakkere broeders in de reeks zitten. Ik kan met een 19cm pols wel een flinke klok kwijt overigens.
Als je wilt investeren, zou ik dan eerder een Rolex kopen. Maar met 19cm pols vind IK dat geen gezicht.
Ik denk dat de 2e hands markt voor Astron niet echt dik is. Dus als je er 1 koopt, moet je hem voor jezelf kopen.
Ik heb al eerder besloten me tot slechts één merk te beperken, en dat werd Seiko. Dus nog maar even geen Rolex. Ik zit (net nog even gemeten) tegen de 19,5 cm pols aan, dus die klok blijft wel hangen. Ik realiseer me dat al die Astrons behoorlijk flink zijn, heb de SAS31 ook al “live” gezien, maar zoek even wat onderbouwing of ik niet juist de verkeerde zou kopen uit de reeks die tot nu toe is verschenen. Zoiets van…“hoe had je dát nou kunnen doen…”