Ik heb ook lang een beetje hooghartig tegen Seiko aangekeken. Dat begint nu behoorlijk te veranderen. Mooie horloges, manufactuur, in alle prijsklassen aanwezig. Ik zal er zeker meerdere aanschaffen de komende tijd.
Seiko heeft het eerste commerciƫle quartz horloge ter wereld op de markt gebracht.
Hoe fan je ook bent van mechanisch, daar moet je toch enig respect voor hebben?
Ik ben geen fanboy (mijn laatste Seiko gaat net de deur uit) maar ik begrijp werkelijk de mensen niet die neerkijken op Seiko.
OT zeer mooie foto hierboven
Fraaie klok, ik vind persoonlijk alleen de wijzers aan de iele kant voor deze forse klok.
Kwa functie kan t wel praktisch zijn. Niet alleen voor frequent flyers, maar ook voor degenen die geen goed ontvangst hebben met rc, maar wel met gps.
Over die wijzers⦠in het echt valt het best mee. Ze vallen op de foto misschien niet zo op, wat eigenlijk wel de essentie van een klok is.
Inderdaad een erg gave klok, veel diepgang ook in de dial.
Ik gebruik zeer regelmatig een chronograaf functie. Bijvoorbeeld bij koken. Maar ook time ik soms hoe lang het reizen is van een plaats naar de andere.
Vet, ik heb een aantal chronoās maar kan niet zeggen dat ik ze ooit nuttig heb gebruikt in al die jaren Een keer om te testen of ze het doen maar verder eigenlijk nooitā¦
Ik, vaak zelfs. Op het circuit, bij het koken, om uren bij te houden voor declaratie. Reden zat, hoewel het ook soms het zoeken van een excuus is om de chrono te laten lopen.
On topic; ik vind deze Astron erg gaaf, mooie techniek in een mooi jasje. Mijn enige echte bezwaar is dat dat jasje veel te groot is voor mijn polsen. Zoiets zouden ze toch ook wel in 40 of desnoods 42 mm kunnen prakken?
Mijn beste,
Idem dito!!
Orologio Signaturis Temporis.