Seiko Astron SAST007 (SBXA007)

Ik zag vandaag deze Seiko in de vitrine liggen bij de juwelier waar ik altijd kom. Voor een Seiko echt een belachelijk mooie klok!

Iemand hier die deze klok bezit? Het is dat ik het geld er niet voor had anders had ik hem meteen aangeschaft.

Op de foto’s ziet ie er minder spectaculair uit dan in het “echt”.
Wat zijn de meningen hier over deze Seiko?

(edit: ik kan haast niks vinden over dit model, is dit dan niet populair of niet bekend?)

Zoek eens op het forum. WilSeiko heeft er een maar die is van het forum vertrokken.

gr, HJR

Of Rob van Monsterwatches…

HJR,
Ik had gezocht, maar kon zo snel niets vinden. Vandaar dat ik hem toch maar postte.

Hij leest nog wel mee. Kun je tegenwoordig zien op het forum, dus ik heb effe gekeken. Misschien kan er een PB’tje af…

Als ik inderdaad op Astron zoek kom ik de topics tegen.

Vind hem wel echt super mooi, denk dat ie om mijn pols ook best goed zal staan :smile:

Hoe kun je dat dan zien?

Ik reageer toch echt op jouw topic, toch staat dat er niet bij. Raar. Gebeurt bij mij vaker…

Hier mijn eigen profiel: achter gezien staat: zonet, dat betekent dat ik net nog op het forum was. Bij WilSeiko zag ik 8 uur staan.

1 like

Heb vandaag ook een paar Astrons live gezien. Inderdaad vele male mooier dan op fotos.

Ik vind vooral de diepte het mooiste. Alles is mooi uitgelijnd en in proportie.

Ik vraag me af, maar ik weet er niet zoveel van, wat de zin is van een Astron, als je niet internationaal reist.

Wat is de zin van 'n GMT, als je niet internationaal reist?
Wat is de zin van 'n Maanfase, als je geen astronoom bent?
en ga zo maar door :wink:

Die Astrons mogen er zijn, diepte van de wijzerplaat is vet!

Vind ik niet helemaal het zelfde. De functie van een Astron is niet zichtbaar, totdat de tijd daadwerkelijk verschuift. Een maanfase, of andere complicatie, is altijd zichtbaar, en maakt deel uit van de wijzerplaat.
Maw je ziet de maanfase altijd in werking. Als je in Nederland blijft zul je de aanpassing van de tijd nooit zien, je betaalt er echter heel veel voor.

In die zin begrijp ik je reactie wel. Het is gewoon een super overdacht horloge met de nieuwste techniek aan boord maar ik heb er ook de kostprijs niet voor over, omdat het ‘emotioneel’ minder biedt dan een mechanisch horloge. Maar mocht ik frequent internationaal reizen zou ie wel op de lijst staan.

Zeker, bij mij ook.

Ik denk dat dit ook meer een “reclame” horloge is, met wat Seiko allemaal in huis heeft. Over de zin van functies kunnen we eindeloos discussiëren. Want wie heeft er ooit de stopwacht gebruikt op zijn horloge?
Natuurlijk is het een prijzig horloge, maar dat zijn andere klokjes zonder functies ook.

Vooral de techniek vind ik vooruitstrevend, maar de looks en het design maken voor mij het verschil met andere Seiko’s. Die ik vaak saai vind, met weinig “echte” variatie. Juist bij dit horloge heb ik het idee dat de ontwerpers helemaal los mochten gaan qua design en met alle voorhande technieken.
Al kan ik het mis hebben natuurlijk :smile:

Ik. bv de extra tijd bij voetbal. De klok in de Arena telt niet door na 45 minuten. Als het echt spannend is, loopt mijn stopwatch voor de extra tijd. Overigens, bij het koken ook vaak.

De techniek is inderdaad fantastisch.

Volgens mij heeft Arie Kabaalstra er ook een.
Ik vind ze schitterend maar blijft een raar gevoel om zoveel geld aan een Seiko uit te geven.

Is 2K+ exorbitant voor een Seiko, ook een klok van dit caliber? Als je zo’n ding nieuw koopt, wat blijft er dan aan waarde over als je hem bijvoorbeeld na een jaar van de hand wil doen om welke reden dan ook?

Ach, ik heb een Seiko SLQ009, dat is dezelfde prijsklasse. Al 15 jaar probleemloos, en als ik uit mijn kleine collectie waaronder een Oris bc4 en een Meistersinger 1 en een pilot one er een moest kiezen, dan blijft de seiko onbetwist.

1 like