Ik heb vanmorgen mijn nieuw bestelde Seiko Astron SBXY063 in ontvangst genomen. Ik vind het echt een geweldig mooi en heerlijk comfortabel horloge. En voor een nette prijs aangeschaft. Maar…
Rechtstreeks uit de doos paste deze als gegoten rond mijn pols van 17,5cm, 5 links aan de 6 uur kant en 7 links aan de 12 uur kant. Dat zijn er 12 exclusief de 2 endlinks maar meer links zitten er niet in de doos! Volgens stockfoto’s van Seiko zelf zitter er 15 links in totaal exclusief de endlinks.
De verkoper zegt dat dit normaal is en zo hoort, ik heb hem gevraagd of hij denkt dat ie met een zotje te maken heeft, maar volgens hem is dit standaard zo bij bepaalde JDM modellen. Bullshit! Ik denk dat het een teruggestuurd exemplaar is, kijk maar naar de clasp aan de binnenkant.
Ik heb Seiko gevraagd of er extra links na te bestellen zijn en wat de kosten daar dan voor zijn. Dus mijn vraag is: terugsturen (verkoper zorgt voor return label) of even Seiko’s reactie afwachten en kijken of de verkoper daar wat in wil betekenen?
Hoiu Erik. Wat verkoper zegt is pertinent onjuist. Ik heb een JDM Astron Nexter SBXY061 (de blauwe variant dus) en die heeft 15 schakels, zie onder.
Als hij volhoudt of de kosten voor de schakels die ontbreken niet wil vergoeden, dan terug ermee.
Dit vertrouw ik ook niet. Mijn advies is terugsturen.
Mijn Astron heeft al jaren trouwe dienst en heeft het nodige meegemaakt. En de clasp is op dezelfde manier “beschadigd”.
Ik zou bewijs zijn richting opsturen zodat er geen discussie meer mogelijk is (online te vinden specs of reviews) en een korting terugvragen. Je bent vermoedelijk verder blij met het horloge en hebt hem niet gekocht om door te verkopen (?). In laatste geval dan retour. Als verkoper niet instemt of tegemoet komt, dan retourneren.
Allemaal bedankt voor jullie advies: hij gaat terug. Ik ben zelf een enorme idioot geweest, maar ja, een beetje verblind omdat ik het echt een heel mooi horloge vind.
Eigenlijk heel simpel, je bestelt een nieuw horloge online bij een webshop (www.watches111.com of OpenWatch op Chrono24) op basis van een eerdere aankoop daar (SBTM323), hij wordt geleverd en dan ga ik meteen de mist in: geen protective plastic, geen tags, geen manual voor het uurwerk en als klap op de vuurpijl slechts 12 schakels in plaats van 15. Niet nieuw dus! Maar goed, het is voor mij de eerste negatieve ervaring sinds ik hier op HF begonnen ben in februari 2009 dus ik heb al die jaren geluk gehad denk ik. Weer wat geleerd vandaag: ervaringen uit het verleden…
Dus mocht iemand nog een SBXY063, SBXY061 of een ander model uit de Nexter-serie te koop weten of afstand wil doen van zijn exemplaar, let me know.