Seiko Astron vs Citizen Satellite wave-Gps

Op zoek naar weer iets nieuws. Erg geïnteresseerd in een Seiko Astron, vind vooral de wijzerplaat erg mooi. Tijdens rondkijken ook bij Citizen gekeken. Voor mij is het verschil niet helemaal duidelijk. Wellicht hier iemand die het even in Jip-en-Janneke taal uit kan leggen.

Ik meen me te herinneren dat de 1e generatie Citizen GPS de tijdzone niet kon herkennen. Volgens mij gaat het om de F100 serie met subnummers c2004xxx en C2006. De laatste generatie kan dat wel. De Citizens zijn overigens erg futuristisch qua uiterlijk, strak qua model.

Heb zelf een Astron SAST001 en vind hem (natuurlijk) erg mooi. Gedetailleerde diepe wijzerplaat.

Realiseer je wel dat hij geen rekening houdt met zomertijd, satelieten werken immers met de ‘gewone’ wintertijd. Op de Astron kun je dan instellen of er wel of niet sprake is van DST (daylight saving time).

Ik heb de F100, waarbij je inderdaad de tijdzone eerst zelf d.m.v. draaien van de secondewijzer op de stad te zetten in moet stellen. ook dst moet je, logischerwijs, zelf instellen. Ik vind de Astron ook erg mooi maar die is sowieso eigenlijk veel te groot voor mijn dunne polsen, citizen ken net, het design vond ik ook wel gaaf, erg prettige lichte (titanium) klok. voor mij persoonlijk een nadeel, er is geen microverstelling op de band waardoor hij bij mij te los zit met een halve schakel er bij en, zeker met dit weer, te strak met die halve schakel er uit, voor de rest erg fijn horloge.
.

1 like

Je zou ook eens bij Casio kunnen kijken, die heeft ook iets dergelijks. Ik meen gelezen te hebben dat die GPS en radiocontrol combneert, mits binnen bereik.

Dat is deze, voor de helft van het geld. Ben behoorlijk fan, maar zou qua looks toch voor de Astron gaan.

1 like

Blijkbaar kan hier niemand het verschil uitleggen. Goed bedoelde alternatieven heb ik eveneens niets aan.

Met deze houding ben ik bang dat er ook nooit iemand zal zijn die je het verschil wil uitleggen.

1 like

Klopt

Google is je vriend:
http://watchlords.com/forum/viewtopic.php?f=58&t=31547

Dit is toch wel Jip en Janneke taal zou je denken.

Elf.

TheoN, bedankt. Eindelijk een antwoord waar ik iets mee kan.

De rest is inderdaad lariekoek. Ik zou me ook in jouw geval kapot ergeren aan die ellenlange stukken tekst waar anderen de moeite voor hebben genomen om te schrijven om je op weg te helpen.

Had idd niet gehoeven.

1 like

De door @TheoN genoemde review dekt een deel van de lading. Wat ik mis in dat verhaal is de nuance dat niet alle Astron’s van titanium zijn, er zijn ook goedkopere modellen van staal.