Het is tegenwoordig en beetje appels met peren vergelijken. Vroeger had je inderdaad een horloge nodig voor de tijd, tegenwoordig heb je je telefoon. Vroeger was een quartz horloge dus zeker een geduchte concurrent voor het mechanische horloge, als je alleen naar tijd nauwkeurheid kijkt. Quartz wint altijd.
Maar tegenwoordig zijn mechanische horloges luxe producten geworden, waar de nauwkeurigheid bijzaak is geworden. Ze worden op dit punt alleen nog met elkaar vergeleken.
Daarnaast kan je een horloge als Seiko of Casio niet met bijvoorbeeld Rolex of Grand Seiko vergelijken. Wat betreft band en kast kan je nog zeggen ze zijn allebei van metaal en hier telt de afwerking, maar het grote verschil zit in aan de binnenkant.
Bij merken als Rolex and Grand Seiko staat kwalitiet bovenaan, bestaat alles uit metaal en is het met hoge nauwkeurigheid gemaakt en getest. De consument betaalt er graag de prijs voor. Bij merken als Casio an Seiko staan massa produceerbaarheid en lage kosten bovenaan. Dit zie je dan ook terug in de overwegend uit kunstof bestaande onderdelen.
Als je een horloge koopt wil, dat het op tijd loopt ongeacht het merk en inderdaad je hebt geen horloge nodig voor de tijd ,want die je zie op elke hoek van de straat en ook op je telefoon . echter voor de meeste mensen is een horloge een sieraad en dan moet het naar mijn mening wel een accuraat sieraard zijn.
Astrons zijn niet mooi (op een enkeling na), te groot, erg duur en niet erg toekomst bestendig. Dus nee ze zijn niet heel relevant. Accuraat zijn ze ook niet want ze spelen vals. Overigens is een g-shock van 100 euro even accuraat.
Op 86400 seconden valt dat best wel mee hoor. Dat vergeten we wel eens! Zesentachtigduizendvierhonderd seconden en dan maar(!) een afwijking van 0-30 seconden bij een gemiddeld mechanisch uurwerk en bij METAS uurwerk nul tot vijf. Wow. Knap staaltje techniek.
Maar je gooit een lekkere knuppel in het hok. Ik hou ervan. Heb zelf net een Astron gekocht en ben het nu even hélemaal met je eens, er is echt niks beters. Dus.
Seiko heeft qua uurwerk op de astron wel heel erg geleund op de gps functionaliteit want nauwkeurig is het zeker niet. Elk ander quarts uurwerk loopt beter dan die van de astron. Met het in huis hebben van een 9f uurwerk zou je beter verwachten mijn inziens.
Die van mijn ligt meestal weken in de kluis haal ik hem eruit dan scheelt het ongeveer 2 seconden dat hij achter loopt. Maar ik heb dan ook het eerste model en die zijn beter dan die van nu
Maar als hij stil valt is anders dan als hij loopt maar niet synced. Maar goed als hij gesynced is loopt hij prima en heb er verder weinig omkijken naar, wel zo prettig als reizen je beroep is.