Seiko Atlas?

Voor de Rikketik had ik wat onderdelen en tijd over…

Nou ja over, de douane had een Atlas “onderzocht”. De externe schade heb ik door Lucien (hulde!!) laten beadblasten.
Helaas bleek ook de aanwindas zijn scherpe kantje kwijt te zijn.
Vandaar… “over”.

Dichterbij:

Voor de dressdiver die ik heb gemaakt heb ik een Seiko5 sports met gouden wijzers geofferd. De wijzerplaat heeft nu ook een bestemming gekregen.

Samen:

Mooie stukjes huisvlijt, Rob. Vooral de witte kan mij wel bekoren. Vergis ik me nou, of beginnen de poppetjes te groeien? Komt dat door het mooie weer?

Het is een beetje uit de hand gelopen met de poppetjes :slight_smile:

Als dat het enige is wat uit de hand loopt…, maar ik heb het gevoel dat er meer uit de hand is gelopen;).
Ze zien er mooi uit, de horloges dan, die poppetjes kunnen me niet zo bekoren.

Wauw!

Die Atlas met witte wijzerplaat is echt om van de smullen!

Is ie te koop??

Vast wel…Joram, maar zoiets heb je toch al ongeveer in Samurai uitvoering.

Lacroix Schreef:

Vast wel…Joram, maar zoiets heb je toch
al ongeveer in Samurai uitvoering.

Ja maar Ed, deze is ook zooooo mooi! En mooie dingen heb je nooit genoeg.

Groeten van een hebberige Joram.

:wink:

Nou heb ik eigenlijk altijd wel een voorkeur voor een matte finish, dus helemaal geweldig dat bead blasten (tu)

Deze maand vakantiegeld, dus heb je weer iets om je honger te stillen. Ik geef toe het is verleidelijk allemaal. Ik zie ook zoveel moois. Morgen komt waarschijnlijk de Samurai.
Gisterenavond weer een mooie duiker gekocht van een bekend merk, komt waarschijnlijk volgende week. Die wilde ik ook al heel lang hebben, is nu gelukt. Volgende week vertel ik welke ik dat is geworden.

Het is dat je het zegt Ed, maar aan mijn vakantiegeld had ik nog niet eens gedacht! Bedankt voor het geven van een brede glimlach op mijn gezicht!

Als de Samurai er morgen is hoop ik op foto’s! Des te meer omdat jouw Samurai en de mijne onderdelen hebben uitgewisseld en dus familie zijn!

MVG,

Joram Krol.

Ja die foto’s gaan echt komen, Joram.

Als het lukt doe ik het morgen anders woensdag. Toch wel leuk om die duikers te verzamelen. Ik ga ze binnenkort is even allemaal op een rijtje zetten.

Ik ga ze verkopen. Misschien niet deze (is ook gebeadblast) maar een andere. Ik moet het asje nog in orde krijgen.

Ik maak ze ook zonder de beadblast-behandeling.

@ Robbie409: Zijn ze door het bead blasten nou gevoeliger voor krassen of juist niet ?

Hoi Rob,

Misschien rare vraag, maar wat is een beadblast behandeling precies. Ik vermoed iets met polijsten of zo, maar ik ken de term niet.

Onze forumgenoot Lucien - Luka-san - verzorgt het beadblasten. Dat doet hij heel netjes.
Nu niet allemaal je horloges naar het toesturen, want hij heeft het nu even veel te druk (ook voor mij, mijn 6309 serie mods blijken niet waterdicht te zijn :frowning: ).

Als ik me niet vergis is het een behandeling waarbij met hoge luchtdruk kleine glaskorreltjes tegen het staal aangestraald worden. Dat gebeurt in een afgesloten kastje, een gesloten systeem dus waarbij de korrels na het stralen weer opgezogen worden voor een volgende hit.

Resultaat is een een mooie matte finish, mysterieus te noemen, zeker de Tsunami op de deksel wordt er prachtig van.
Krassen krijg je niet meer dan normaal. Wat ik merk is dat de gesp daar waar je over je bureau schuift, weer glad wordt. En dat ziet er uit als een kras.

Lucien kan vast meer foto’s posten…

Ok, Even heel snel tussendoor een paar foto’s van het resultaat van Bead-Blasten ofwel glasparelstralen.

Een zelfverbouwde Seiko SKX 007 tot “Desert Diver I” Inmiddels is deze verkocht en is de “Desert Diver II” ontstaan, nog mooier als de I :smiley:

De buitenring van de 7549-7010 is ook gestraald.

Lucien en Rob hartelijk dank voor jullie info. Weer iets geleerd, ik ga dit in mijn achterhoofd houden.

WOW! Die ‘Desert Diver’ is mooi! Is die eventueel te bestellen?

Groeten,

Martin