Seiko Atlas

Ik zta zojuist wat te surfen op de site van Rob (www.monsterwatches.nl) en kwam de Seiko Atlas tegen. De foto’s waren in een studio genomen en dan is het beeld altijd wat vertekend maar wat ik zag vond ik mooi.

De prijs (€160) vind ik ook niet verkeerd. Volgens mij betreft het hier een automaat maar dat weet ik niet zeker.

Zijn er hier mensen die een Seiko Atlas in hun bezit hebben? zo ja, dan verneem ik graag jullie ervaringen met dit horloge. En een fototje van jouw Atlas zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!!

MVG,

Joram Krol.

Pas een gekocht en weer weggedaan. Ik vond hem niet mooi (persoonlijk natuurlijk).
De Sumo die je hebt is vele malen mooier!
Jur

Jur Schreef:

Pas een gekocht en weer weggedaan. Ik vond hem
niet mooi (persoonlijk natuurlijk).
De Sumo die je hebt is vele malen mooier!
Jur

De Sumo heb ik helaas nog niet in mijn collectie maar staat wel hoog op mijn wish list!

Dankje voor je reactie wat betreft de atlas. Ik had ook al met de zoekfunctie gezocht en er was niet zoveel te vinden. Jouw reactie bevestigd dat wel…

Ik heb ook geen Atlas maar de Sumo owned de Atlas zeker.

Andre

Hier wat foto’s (even geleend) van Atlas. er zijn meerdere uitvoeringen:

Ed,

Bedankt voor je toevoeging.

De grijze is een MapMeter…
Die onderste een quarts.

en

Atlas modjes :wink:

Moet bekennen dat je van die onderste nog wel wat moois gemaakt hebt. Maar om het automatisch uurwerk om te ruilen voor een quartz… beetje zonde :slight_smile:

Ben afgestapt van mijn Citizen omdat die alleen in Azie is te koop, best duur, en alleen van een plaatje, nee.

Ben dus weer (terug) aan het kijken naar een Seiko.
Ik vind de Samurai & de Atlas erg mooi, maar wil proberen om een keer naar de Rikketik (12 juli) te gaan, en anders Rob maar eens op te zoeken.

Dan hoeft het niet van een plaatje, en misschien komt hij wel met iets anders.
(ben nl. gek op titanium)

De mijne zijn automaten (7s36).

dit
is de quarts.

Ging even voor het voorbeeld Rob.

Ik heb er eentje gekocht voor een vriend van me. Helaas dus geen foto…

Ik vond het een leuk horloge voor weinig geld. Denk dat ie heel wat jaren mee zal gaan. Hoorde dat het een hele klus was om het bandje in te korten :wink:

Ik heb de atlas ook gekocht bij Robbie, ik kan je vertellen dat het een super klokje is. Gewoon een dik brok staal om de pols;)
Ik heb de klok vrijwel dagelijks om, dus dat wil wel wat zeggen.

Hier enkele foto’s van mijn atlas.

Bij jou lijkt het nog wat. Bij mij is het nét een 38mm…

Jur

@ valjoux7750: dit vind ik wel een hele mooie(tu)

Ook ik vind de Atlas (ook wel Gadget genoemd vanwege de kompasfunctie) een prachtklok. Die van valjoux 7750 mag er zeker wezen. Ook de witte uitvoering (zie deze geleende foto’s) mag er wat mij betreft zijn.
En absoluut veel waar voor je geld.

Dit is de mijne:

de SKZ211K1

uiteraard bij Monsterwatches,
ben er zeer tevreden mee!

gr Ron