Seiko automaat: laten opknappen of niet? En door wie?

prachtig horloge, opknappen waard.

originele bandjes zijn schaars, heel af en toe komt er iets voorbij op ebay.

je kunt Rob van monsterwatches.nl eens vragen, die kan soms de gekste seiko spullen verzorgen.

Band is nog te verlengen.
seiko geeft aan dat ze nog wel schakels hebben.
ook de aanzetten voor de kast zijn nog leverbaar.

Mvrgr Jan Ubels

klokken Schreef:

Band is nog te verlengen.
seiko geeft aan dat ze nog wel schakels hebben.
ook de aanzetten voor de kast zijn nog leverbaar.

Mvrgr Jan Ubels

Dat verbaasd mij Jan, maar goed. Over het algemeen krijg jij alles voor elkaar. Nog nieuws over het 405 plexi?

@blauw: Jan hier, is een topper.

Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn. Volgens mij zijn er niet heel veel schakels nodig, ik krijg het horloge om, maar dan zit het zo strak dat het niet comfortabel is.
Misschien zaterdag dan toch maar naar Bredevoort rijden…

Bredevoort is 't angaon weerd, en niet alleen om je horloge op te laten knappen (tu)

Ik heb een erg grote verzameling dames Seiko’s. Mochten ze het uurwerk niet kunnen servicen, dan heb ik wel donoren. Seiko NL heeft trouwens wel bijna elk onderdeel van het uurwerk, dus een horlogemaker kan daar terecht met een verlanglijstje.
Wat is de lugbreedte, ik schat 12mm?

Zaterdag ben ik naar Bredevoort gereden. Jan Ubels gaat het horloge voor me opknappen. Het is niet echt naast de deur, maar ik vertrouw er wel op dat het daar in goede handen is. Zodra ik het horloge terug heb zal ik hier een foto plaatsen om te laten zien hoe mooi het is geworden. :slight_smile:
Iedereen heel erg bedankt voor alle adviezen en het meedenken!

als je bij Jan terecht bent gekomen, komt het wel goed. Jan is een vakman.

Menno