Ik heb jullie advies hard nodig, na een nogal vervelende aanvaring met een juwelier. Ik heb een horloge geërfd, zit een verhaal achter, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. Het heeft in ieder geval emotionele waarde. Daarom wilde ik het laten opknappen en een nieuw bandje ervoor kopen (het bandje wat er nu op zit is te klein voor mijn pols). Het betreft een Seiko automaat. Dit is 'm:
En een close up van de wijzerplaat:
Nou ging ik voor advies een lokale juwelier binnen, ik zei dat het een erfstuk was. Vervolgens zei de juwelier dat het rotzooi was, maar een ‘Seikootje’, polijsten was niet mogelijk, een nieuw bandje zou ook een drama worden. Zulke jaren zestig prullen werden niet meer gemaakt en ga zo maar door… Ik heb het horloge snel weer opgepakt en ben met tranen in mijn ogen de zaak uitgelopen, nadat ik ze nog van het advies heb voorzien om voortaan hun klanten wat vriendelijker te behandelen.
Nou is mijn vraag aan jullie: Is dit echt zulke rotzooi? Is het echt niet mogelijk om er een nieuw bandje op te zetten en de krassen wat weg te werken? En als het mogelijk is, waar kan ik het dan laten doen? Bij voorkeur in regio Den Haag, bij een vriendelijke juwelier…
Ik heb zelf helaas weinig verstand van horloges, dus ik kon die man ook niet echt van repliek dienen, maar ik vond het erg bot van hem. Nu hoop ik stiekem dat hij ongelijk had en dat er toch een manier is waardoor dit horloge een tweede kans kan krijgen. Alvast bedankt voor jullie reacties!