Zoals je misschien hebt gelezen, heb ik vorige week mijn eerste vintage horloges gekocht, waarvan ik de Raketa, Rado Voyager en Seiko 5 al heb voorgesteld. Vandaag is een andere Seiko aan de beurt, met nr. 7005-5020 / 313361.
De vorm van de kast, en de blauwe wijzerplaat waarin het lichtschijnsel ‘meedraait’, intrigeren mij. Het uurwerk is voorzien van 17 jewels, verder heb ik geen gegevens. Misschien weet iemand of dit model een (bij)naam heeft?
A-technisch :S als ik ben qua besmetting met het horlogevirus weet ik ook nog niet hoe ik de schakels van deze band kan verwijderen om 'm voor mijn pols passend te maken. Iemand tips hiervoor? Ben ook van plan om te kijken hoe deze forse klok er met een zwarte of bruine lederband uitziet.
Een dezer dagen zal ik ook een Vito en een Roma komen voorstellen.
zoals je op de foto ziet kan je bij de schakels die het dichtst bij de sluiting zitten de binnenste stiften eruit schuiven en zodoende een aantal schakels verwijderen. suk6
ook kan je op de sluiting zelf nog watschuivendmv het verzetten van een stiftje, maar das minimaal
op de 5e foto zie je links van de sluiting schakels zitten die
er anders uit zien. De binnenkant is uitschuifbaar. Met een klein schroeven-
draaiertje kan je de binnenkant naar buiten drukken.
Voorzichtig voor je vingers, draag eventueel een stevige handschoen.
succes
Peter
Bedankt voor jullie tips m.b.t. de schakels. In dit geval bleek dat verplaatsing van het pinnetje in de sluiting vodoende was om de omvang van de band voldoende in te korten, zodat deze nu prima om mijn pols past.