Seiko baby-snowflake

Saaaiii

1 like

Mooooiii

De echte grand seiko heeft powerreserve, hoe gewild is die? Wat is er mis met een datum en presage/automatic schrift?

Waarom vindt je de dial gewoon met de blauwe wijzers?

Ik probeer je te begrijpen , misschien was het sarcastisch bedoeld :slight_smile: of zie ik echt iets over het hoofd?

Niks mis mee, is gewoon mijn mening :joy: ik vind de plaat prachtig en vind het jammer dat ze hem vol stoppen met andere dingen

En ik bedoelde dat ik het horloge juist veel mooier zou vinden met enkel deze plaat en de blauwe wijzers zonder de rest

Maar zoals ik al zei, gewoon mijn mening hoor trek je er niks van aan

haha ik snap je nu, dacht dat je de dial met blauwe hands wat “gewoontjes” vond. :slight_smile:

1 like

Nee zeker niet, erg gaaf juist!

U bedoelt de sarx055?

Of zonder structuur de sarx033

Zeg dat dan gewoon :grin:

Overigens vind ik de datum aanduiding niet fraai op deze manier, 30 & 1 zo dicht bij elkaar is voor mij een afknapper.

3 likes

Nou ja deze zit er dichter bij inderdaad, maar helemaal optimaal zou zijn zonder datum en zonder presage, lelijk woord is dat.

Heb je die ook?

1 like

:point_up_2:

1 like

Ik ken dit type niet, maar hij lijkt erg op de SARX055 die ik sinds vorige maand heb.

De foto die je hebt geplaatst is wat belabberd, en als het model gelijk is aan de SARX055 dan doet deze foto het model geen eer aan. De wijzerplaat is namelijk erg fraai, en naar mijn mening doen die subdials afbreuk aan het model. Maar da’s smaak. De SARX055 is erg fraai afgewerkt, mooie dial, vlijmscherpe indices en wijzers, mooi afgewerkte titanium kast en band. Let op, omdat ik niet weet welk model jij precies bedoelt weet ik niet of dit ook daarvoor opgaat. De SARX033 die eerder is genoemd is bijvoorbeeld van roestvast staal.

Is 'ie het waard? Again, geen idee wat het typenummer is van jouw model, dus kan er weinig van zeggen. Mijn model kost volgens mij rond de 1000e, en ik denk dat je daarvoor een bijzonder fraai horloge koopt, met eigen smoel en een hint naar een hogere klasse Seiko.

Dan kom je op een gs uit, wel wat duurder

3 likes

Maar dan heb je wél een mooi geblauwde secondenwijzer :point_up:

1 like

Dit model is ook volledig titanium…vindt je de foto belabberd? ik kijk of ik meer foto’s kan uploaden

Mooi horloge. Plaatje even in de Google Image search gegooid en er kwam SARW041 uit. Filmpje:

Twee dingen die ik bij mijn Presage minder vind:

• De wijzers zijn blauw gelakt. Het is wel mooi, maar hitte-geblauwde wijzers zijn mooier. Dan lijkt het een beetje namaak.
  • Er zit wat speling tussen de buitenkant van de endlinks en de lugs, dat zie je ook op de foto’s die je plaatste. De endlinks passen wel goed, zitten goed vast, maar dat kiertje is jammer.

Heb je exact dit type of een andere Presage?

Had een link in een eerder bericht gezet, hieronder is de mijne. Zoals het ernaar uitziet hetzelfde horloge zonder datumregister en powerreserve.

Als alternatief kun je misschien eens kijken naar de Presage Sharp Edge GMT. Die zijn wat sportiever, maar ook erg mooi;

Foto van Hodinkee.

Dit is hem geworden, zie mijn andere NA post.

JDM, Solar, Titanium, atomic radio.