Ben dat wel eens hoor maar volgens mij zit het wel steviger dan de pennen met aan 1 kant de verdikking, dus dat is wel een voordeel.
Ik merk wel eens vaker als ik een pennetje met zo’n verdikking moet plaatsen dat de ene wat losser zit dan een andere, dan wissel ik de pennen en is het vaak wel goed. Bij de “pin in collar” herken ik deze speling niet.
Nadeel is dat het een extra los onderdeeltje is dat makkelijk weg kan raken, dat is gewoon een vervelend nadeel.
Ik ken daarnaast geen andere systemen, althans die heb ik niet in mijn bezit, dus daar wil ik niet over oordelen.
Nu toch off-topic,
Jullie zouden beter elkaar niet zo snel met planken en ontvangers om de oren smijten, het zijn maar ervaringen van elkaar, die zijn niet altijd de enige juiste… ervaringen combineren in plaats van bestrijden, dat houdt het veel positiever!
Dat is correct. Dat lag echt aan jou. Ik verstel al jaren pin and collar banden, en ik heb nog nooit een spoor van een probleem gehad, in tegenstelling tot die kut schroeven die je soms tegenkomt.
Sterker nog, ik heb Kremer Senior in Emmen een band op maat zien maken met het tooltje en het horloge zo in het handje, staand, midden in de winkel, in 20 seconden, zonder krasje, zaken kwijt te raken of wat dan ook. Uit de losse pols.
Dus ja, je was daar gewoon slecht in. Ik hoop dat Seiko maar lang doorgaat met pin and collar, want het is het ultieme system. Sehr Gut!
Maarreh… wat voor horloge heb je gekocht? En ben je er sindsdien beter in geworden?