Seiko band op kastnr zoeken.

Ik ben op zoek naar een originele stalen of eventueel leren band voor een Seiko Premier.
Als ik zoek op het modelnummer word overal aangegeven dat het niet meer leverbaar is.
Maar nu zie ik wel soortgelijke banden op andere Premier modellen die de zelfde kastnummer hebben, oftewel 0aa0 maar alleen met een ander
Uurwerk. Nou is mijn vraag of uurwerknr ook belangrijk is of dat de kastnr leidend is.

Kastnummer is bepalend voor de bandaanzet. Het uurwerk is bepalend voor de functie van het horloge.

Zoek dus altijd een band die past op het kastnummer

Hoi,

Ik heb even voor je bij Seiko gekeken en de band is nog gewoon op voorraad bij Seiko.
Artikelnummer: 4A081JM

Gr.

Ik moet de band hebben voor de SNP001 en niet voor de SRN. Ze hebben beide dezelfde kastnr maar volgens mij zijn het 2 verschillende banden. Die voor de SNP zijn niet meer leverbaar, maar past die van de SRN op de SNP?

Overheen gelezen, sorry. Artikelnummer van de kast bij Seiko is niet voor beide is hetzelfde. Weliswaar eindigen ze hetzelfde (zoals je al aangaf). Als ik naar de maat pushpins kijk zie ik dat de SPN001 pushpins van 20 mm nodig heeft en de andere 21 mm.

Ahh ok dan is dat duidelijk. Dan heb ik gewoon pech en moet ik een alternatief zoeken.
Bedankt voor de info.

1 like