Seiko Batman 1989 mod

Omdat dit jaar de 30ste verjaardag is van de grote filmklassieker uit 1989, en omdat ik grote liefhebber ben van alles wat Batman-related is, had ik al een tijdje deze mod in het hoofd maar kreeg de puzzelstukjes niet goed.

Ik heb in het verleden al eens poging ondernomen met een SKX maar die was niet helemaal wat het moest zijn. Alle respect voor de blauw-grijze Rolex bezel, maar mijn Batman heeft meer zwart nodig. Dan maar zoeken naar opties: zwarte PVD coating laten zetten op die case? Bead-blasted of niet? Hoeveel kosten wil je daar in maken? Welke bezel insert spreekt mij aan? Etc…

Het toeval wil dat @jp3007 enkele weken geleden een zwarte Turtle case in het blauwe gedeelte zette en toen viel alles op zijn plaats.

• Kast van @jp3007 (limited edition SRPD46k1)
  • bijhorende rubber band (past bij het filmkostuum!)
  • de originele gouden bezel insert
  • Een zwarte dial gerecycleerd van een andere mod (Stargate SRP495J)
  • SKX wijzer set, secondewijzer geel geschilderd
  • op het laatst nog zwarte day-date schijven via @PeterLC
  • en als laatste vandaag toegekomen: zwarte kroon & bezel via CrystalTimes.

Dankuwel heren voor de onderdelen! Op termijn wordt de kroon misschien nog vervangen door eentje met het Batman logo in gegraveerd (tips hiervoor zijn welkom!) maar dit is 'em!

Lang genoeg geschreven, tijd voor foto’s!

38 likes

Mooi geworden, man! Blij dat de case en band in goede handen terecht gekomen zijn :sunglasses:

1 like

Nice, gratuliere!

1 like

Nice! Goed gelukt!

1 like

Dit is toch geweldig. Vind dit echt leuk om te zien en lezen. Vooral de foto met je tattoo erop maakt het plaatje compleet. De mod is zeker geslaagd. :+1:

1 like

Heel tof :star_struck:

1 like

Mooie mod!

1 like

Dit is echt goed gelukt!
Als Seiko hem zo had uitgebracht als Batman limited had iedereen in de rij gestaan!!

2 likes

@lordrembo met wat voor verf heb je seconde wijzer geverfd?

Gaaf geworden zeg! Als je de kroon laat graveren kun je misschien ook een gesp laten doen. Staat tof bij je tattoo :bat:

1 like

Het is lak die in modelbouw gebruikt wordt, voor airbrushing. Eigenlijk acrylverf maar dan dunner.

1 like

Gaaf!

1 like

Hij is mooi geworden, proficiat!

1 like

Mooie mod! En ook nog eens één van mijn favoriete films :smiley: :+1:

1 like