Seiko Beads of Rice band, zeldzaam of niet?

Ik was van het weekend op een rommelmarkt (want ja, het was Pasen) en zag daar een Seiko. Een vrij simpele zilverkleurige Seiko (weet het serienummer niet meer). De vrouw wilde er een flinke prijs voor hebben en ik zou zijn weggegaan ware het niet dat er een Seiko “Beads of Rice” (of Rice Beads of…?) band aan zat. Na wat onderhandelen en nadat ik me had laten vertellen dat het horloge een echte automaat was die ook nog eens waterdicht was en nog nooit stil had gestaan, de verkoopster kende de vorige eigenaar, had het horloge altijd gedragen, werkte op de grote vaart… besloot ik het horloge te kopen. Voor de band (en zodat die mevrouw zou stoppen met praten). Ik was erg in mijn nopjes en nadat ik thuis de resten van de vorige eigenaar met de ultrasoon had weggekregen, droeg ik de Seiko twee dagen met veel plezier. De band vind ik super en de vrouw had toch niets teveel gezegd.

Waarom nu dit verhaal, ik dacht dat deze banden zeldzaam waren. Maar ik kocht van de week op MP een lot stalen banden (die vandaag binnen kwamen), waar wat aardige Seiko banden tussen zaten. En… meer dan één (maar nog geen twee) Beads of Rice band!

Dit is de band die ik vandaag in het lot vond. Die is nog goor en ik moet van deze bijna twee nog een goede maken:

Wat ik mij nu afvraag; Heb ik nu gewoon geluk gehad, of zijn die banden helemaal niet zo zeldzaam?

Ik zou het werkelijk niet weten, maar jou kennende, heb jij gewoon weer eens een flinke mazzel gehad! :smiley: (tu)

Ik volg dit met belangstelling; ik heb er ook nog eentje liggen! (20mm)

Menno

Dat klinkt dan toch al minder zeldzaam geloof ik :wink:

Zo’n band van Heuer is in ieder geval niet te betalen.

deze banden zie je niet zo veel, dat klopt.
echt zeldzaam is bij Seiko een relatief begrip, er zijn nu eenmaal zoveel Seiko’s verkocht. maar dit soort banden slijten, en dat drukt het aanbod flink. vind je er een, dan zijn op de aziatische maat ingekort(kindermaatje), dus dan heb je er toch nog 2 nodig. maar met een beetje geduld komt er altijd wel eentje voorbijgeveild op ebay.

dus, ehm, ja, zo alles overwegend, laat ik deze vondst maar in het hokje “geluk” plaatsen! :slight_smile:

Stony Schreef:

echt zeldzaam is bij Seiko een relatief begrip, er
zijn nu eenmaal zoveel Seiko’s verkocht. maar dit
soort banden slijten, en dat drukt het aanbod
flink. vind je er een, dan zijn op de aziatische
maat ingekort(kindermaatje), dus dan heb je er
toch nog 2 nodig. maar met een beetje geduld komt
er altijd wel eentje voorbijgeveild op ebay.

dus, ehm, ja, zo alles overwegend, laat ik deze
vondst maar in het hokje “geluk” plaatsen! :slight_smile:

Klopt: het bandje zat aan een horloge uit Singapore en is behoorlijk kort! Overigens heb ik ergens gelezen dat Seiko horloges die voor het verre oosten bedoeld waren, standaard een kortere band meekregen dan horloges voor de rest van de wereld.

Menno

Ok, dat is nuttig! De eerste is lang genoeg, de tweede was dat niet maar is dat nu wel dankzij de derde :smiley:

Ik haal Seiko’s die voor het Verre Oosten bedoeld zijn hierheen. bijna allemaal 21cm met de band. Alleen de Atlas is iets korter.

Ik denk dat de banden gewoon standaard uit de fabriek komen, maar in die landen meer ingekort worden. En mensen bewaren die schakels niet.

thieuster Schreef:

Stony Schreef:

echt zeldzaam is bij Seiko een relatief begrip,
er
zijn nu eenmaal zoveel Seiko’s verkocht. maar
dit
soort banden slijten, en dat drukt het aanbod
flink. vind je er een, dan zijn op de
aziatische
maat ingekort(kindermaatje), dus dan heb je er
toch nog 2 nodig. maar met een beetje geduld
komt
er altijd wel eentje voorbijgeveild op ebay.

dus, ehm, ja, zo alles overwegend, laat ik deze
vondst maar in het hokje “geluk” plaatsen! :slight_smile:

Klopt: het bandje zat aan een horloge uit
Singapore en is behoorlijk kort! Overigens heb ik
ergens gelezen dat Seiko horloges die voor het
verre oosten bedoeld waren, standaard een kortere
band meekregen dan horloges voor de rest van de
wereld.

Menno

Dat kan best kloppen. Aziatische condooms zijn ook kleiner. :smiley:

En zie dat met condooms maar 'ns voor elkaar te krijgen! :D:D

robbie409 Schreef:

Ik haal Seiko’s die voor het Verre Oosten bedoeld
zijn hierheen. bijna allemaal 21cm met de band.

En met “hiermee” bedoel je de beads of rice banden???

Andere oplossing :

:slight_smile:

hiermee??

Ik bedoel te zeggen dat de banden die in het verre Oosten geleverd zijn meer ingekort worden om gedragen te worden, en de reststukjes worden verloren.