Seiko Bell-Matic of alternatief

Beste forumleden,

Ik zal meteen met de deur in huis vallen - ik ben namelijk nieuw hier.

Ik zoek een horloge (vintage of een nieuwe model maakt niet uit), met een mechanische alarm, waterdicht, dag- en datumaanduiding. Nauwkeurige horloge die vele jaren mee kan eigenlijk.

Nou is de Bell-Matic (4006-7010) een goede kandidaat (uit de jaren 60 komt die volgens mij) maar een goeie horloge vinden die goed is onderhouden en nog waterdicht is, is een kunst. Maar voor deze optie sta ik nog open.

Zijn er trouwens nog alternatieven (onder de 1k), die voldoen aan deze eisen, en die ik bij een erkende dealer van de willekeurige fabrikant gewoon de winkel binnen kan lopen en het splinternieuw kan aanschaffen?

Mechanische alarm horloges zijn eigenlijk echt iets uit het verleden. Op de Memovox na eigenlijk, maar die zijn een stuk meer dan 1k.

Vostok heeft nog wel wat leuke goedkope horloges.

Staat mij bij dat hier op het forum ook nog wel eens Poljot horloges voorbijkomen met alarm. Misschien ook het bekijken waard?

Ik heb een Poljot, die zijn betaalbaar (vintage en nieuw) en redelijk goed verkrijgbaar. Ding maakt best herrie trouwens :grin:

3 likes

Andere merken met alarm, niet altijd waterdicht:

Croton
Oris
Vulcain Criket
Fortis
Maurice Lacroix
Omega

https://www.chrono24.com/search/index.htm?dosearch=true&maxAgeInDays=0&movementTypes=1&onlyDealerAds=false&pageSize=60&priceFrom=0&priceTo=-1&query=alarm+watch&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Seiko is waarschijnlijk na Poljot de goedkoopst en het makkelijkst te vinden.

Veel succes!

Mijn seiko flightmaster voldoet hieraan :sunglasses: en ligt nog eens lekker op de pols​:ok_hand:

Uh, daar zit geen mechanisch alarm in hoor :grin:

1 like

Als geld niet echt een issue is.
De Tudor Herritage Advisor, bijvoorbeeld deze. Aan te komen voor rond de €3600
Hij voldoet bijna aan al je eisen.

Veuls te duur, sorry overheen gelezen :grimacing::grimacing::grimacing:

Dus…

1 like

Dan zou je hier eens tussen kunnen kijken. Alhoewel deze denk ik niet waterdicht zijn.

https://www.poljot24.de/en/uhrtypen/alarm.html

Kijk onderaan? Nee?:sweat_smile:

Bedankt voor alle antwoorden - actieve forum, had niet zo snel zo veel antwoorden verwacht. Ik kijk lekker rond, ondertussen zijn verdere suggesties meer dan welkom.

Maar die gaat toch van piep piep en niet trrrrrrr. :roll_eyes:

Mijn excuses,

1 like

Ah, ik lees ook wel eens over dingen heen :grin::grimacing:

Nog even gekeken en mijn Poljot is 30 meter waterbestendig. Weghouden bij water dus

Een vintage tudor advisor en anders een hedendaagsmodel of het in je budget past geen idee maar wel mooie horloges.