Seiko bezel prijs?

Het gaat om een Seiko SRPB11K1
Is hier voor en inlay te krijgen of met de gehele bezel worden vervangen?
En wat kost dat ongeveer?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

1 like

Inserts zijn niet los te koop en een complete bezel kost al gauw 50 a 100 euro dacht ik

1 like

Ja dat dacht ik ook maar zie verschillende prijzen MM 300 Bijna E 450,00 Dus ik weet het niet.
En dit is ook een limited versie ! dus mogelijk ook een speciale prijs.

Lijkt me het handigst om gewoon even bij Seiko aan te kloppen.
Los leveren ze geen LE onderdelen meer volgens mij, maar aangezien je het horloge zelf ook hebt zou die te leveren moeten zijn.

2 likes

450 euro is toch de nieuwprijs van dit model?

1 like

Maar is niet meer te koop!

Nee dat snap ik, maar het lijkt me dan sterk dat een nieuwe bezel net zo duur is als een compleet nieuw horloge. Denk dat je rekening moet houden met maximaal 20 procent van de nieuwprijs van het horloge. Wil je het zeker weten, dan even contact opnemen met Seiko.

1 like

Prijs die ik vond was van een MM 300 001En dat is een duurder horloge.
Was als voorbeeld.

Dat snap ik. In het geval van de mm300 kom je dus op zo’n 15 procent van de nieuwwaarde voor een nieuwe bezel. Denk dat je met een schatting tussen de 10 en 20 procent wel goed zit. De goedkopere horloges zullen eerder tegen de 20 procent zitten en de duurdere meer richting 10 procent.

1 like

Nieuwe bezel voor dit model wordt niet los verkocht door Seiko.
Laten opsturen naar Seiko zal de enige oplossing nog zijn dan.

1 like

Uit benieuwdheid, kost dan dan veel meer dan een bezel? Of zijn de montagekosten te verwaarlozen?

Staat bij: niet beschikbaar voor onderdelen verkoop.
Waarschijnlijk omdat het een Limited is.

1 like

Misschien dat @Voordeligbijdetijd Perry van Mister Limited je kan helpen aan een bezel?

1 like

Ik heb Seiko een mail gestuurd en moet via de dealer worden opgestuurd.
Prijs konden ze niet geven omdat de dealer zelf de prijs mag bepalen.
Limited onderdelen worden niet los geleverd en Seiko Ned. moet het dus uitvoeren.