Seiko BFK, Citizen Pro Master of toch SKX009?

Tja, het is weer zover. Toch weer een beetje aan het rondkijken voor een horloge. Moet een duiker worden, minimaal 200m waterdicht, minimaal 40mm, goede kwaliteit, rubber band, bij voorkeur onderhoudsarme techniek zoals solar of Kinetic, nieuw en budget rond de 200 Euro. Eerste mogelijkheid denk ik al wat langer over: Seiko BFK. Ik heb nog geen Kinetic en heb dit altijd een stoere klok gevonden. Maar volgens mij is ie wel heel fors; geen idee hoe dit er in 't echt uitziet. En ik twijfel ook hoe handig een Kinetic is, wanneer je regelmatig horloges afwisselt.

Explore MrFitGuru

Tweede mogelijkheid is deze Citizen Pro Master. Vind de Ecodrivetechniek leuk; heb ik ook nog niet en is misschien in praktijk net wat handiger dan Kinetic. 300m waterdicht en verder vind ik de kast uit een stuk erg leuk. Nadeel kan zijn dat dit horloge wat klein valt (40mm met relatief ‘slanke kast’ en kleine wijzerplaat).

Explore MrFitGuru

Derde mogelijkheid past natuurlijk eigenlijk niet in het rijtje: de welbekende Seiko SKX009. Een klassieker die ik ook nog niet heb. Heb destijds voor een Black Monster gekozen, omdat ik die nog wat sprekender vond. Maar deze Pepsi diver ben ik ook altijd leuk blijven vinden. Verder is het ook nog eens de goedkoopste van de drie. Maar eigenlijk wil ik een horloge waar ik verder geen omkijken naar heb. Vandaar de Kinetic en de Ecodrive.

Keuzes, keuzes…

Explore MrFitGuru

skx009!

BFK!!! Heb hem ook en kan overal tegen, staat met bijna elk bandje en kinetic is handig en precies. En als je hem een weekje draagt is ie in ieder geval opgeladen voor twee maanden.

Succes!

Eco drive van Citizen is niet mis, ik heb zelf een Citizen Air Diver, nieuw gekocht in 2004. Werkt nog steeds perfect. Heel fijn horloge.
Opbergen in een horlogedoos met glazen deksel en je hoeft er niets aan te doen.

Ik draag de skx009 met veel plezier.
Zwemmen en strand Zijn Geen probleem.
En de andere 2 zijn niet mechanisch…

De SKX009, 100%. Echt een mega fijne klok! Die blauwe plaat is super sexy:

Super te dragen aan nato of Jubilee (tu)(tu)(tu)

Ik heb deze altijd leuk gevonden/en nog.

Ook een Promaster.
Ben zo vrij hem bij jouw optie’s te plaatsen.

Alleen heb je ze zeer recent in verschillende kleurstellingen gekregen, waardoor ik het model net weer minder op zichzelfstaand/“bijzonder” vind geworden.

In jouw drie vind ik dan de Citizen Promaster het leukst.
Je hebt niet direct de meest aansprekende foto gekozen , maar ik zie ze soms dat ik denk : nou…!

Net weer even frisser als die immer uitgekauwde SKX. Hoewel dat best een mooi horloge blijft, daar niet van.

Ik ben een groot fan van de BFK. Het horloge draagt kleiner dan het formaat doet vermoeden. Met metalen band en saffier glas een horloge voor het leven! Maar ook op rubber of nato is het horloge een genot om de pols (tu).

Nadeeltjes van de BFK? Heel persoonlijk vind ik dat dit horloge met minimaal een 22mm band had moeten worden uitgerust. De metalen band geeft door zijn robuustheid de indruk van een 22mm. Rubber lukt ook nog wel omdat de originele rubber band wat dikker oogt. De Nato is met 20 mm daarentegen wat smal :frowning:

Zonder de andere twee tekort te doen, dus een voorkeur voor de BFK:#

Gr Ron

Tussen deze 3 heeft de BN0000-04H de voorkeur (tu)

Alle zijn mooi en van goede kwaliteit, dus het blijft een kwestie van smaak en die is persoonlijk. Ik vond de BFK te groot en de SKX heeft bij mij plaats gemaakt voor een monster. De Citizen is een degelijke 300 meter duiker met een prettige polsligging, bovendien is de wijzerplaat zeer mooi en de lume bijna monsterlijk :smiley:

BFK op 1, Citizen op 2 en SKX op 3
Ik heb zelf de BFK gehad en een SKX heb ik nog.
De BFK vond ik écht een topper met een veel hoger afwerkingsniveau dan een SKX
Groeten,
Marijn

Rolo Schreef:

Eco drive van Citizen is niet mis, ik heb zelf een
Citizen Air Diver, nieuw gekocht in 2004. Werkt
nog steeds perfect. Heel fijn horloge.
Opbergen in een horlogedoos met glazen deksel en
je hoeft er niets aan te doen.

Dat is dus wat ik bedoel, onderhoudsarm en goed tip van die glazen deksel. Die heb ik wel.

Dit is mijn Air Diver :

W_G Schreef:

Ik draag de skx009 met veel plezier.
Zwemmen en strand Zijn Geen probleem.
En de andere 2 zijn niet mechanisch…

Nee, klopt en dat mechanische werk is zeker ook een van de dingen die me aanspreken aan de Pepsi diver. Maar volgens mij is ie ‘onder de kap’ hetzelfde als m’n Black Monster. Dus wel weer een beetje meer van hetzelfde…

ticothijs82 Schreef:

De SKX009, 100%. Echt een mega fijne klok! Die
blauwe plaat is super sexy:

http://i977.photobucket.com/albums/ae258/ticothijs
82/IMAG0454.jpg

Super te dragen aan nato of Jubilee (tu)(tu)(tu)

Ja, wat moet ik zeggen. Dat ziet er gewoon goed uit en zeker ook op 'n nato.(tu)

Het is geen perpetual calender dus je moet wel 30/31 dagen corrigeren om de 2 maanden. Verder is het Duratect Titanium een aanrader, veel krasvaster dan normaal titianum. Ik vind het een mooie kleur metaal en draagt erg comfortabel.

MeistersingerFan Schreef:

Ik heb deze altijd leuk gevonden/en nog.

Ook een Promaster.
Ben zo vrij hem bij jouw optie’s te plaatsen.

http://i1131.photobucket.com/albums/m558/madfoxhou
se/CitizenBN0100-51E059_zpsbbf623d7.jpg

Goeie tip ook. Heb ik ook nog overwogen en staat zeker in m’n top 5. Maar ik heb na veel wikken en wegen een shortlist van 3 gemaakt en de 300m ‘unibody’ eindigt voor mij nét iets hoger.:slight_smile:

TagEd Schreef:

ticothijs82 Schreef:

De SKX009, 100%. Echt een mega fijne klok! Die
blauwe plaat is super sexy:

http://i977.photobucket.com/albums/ae258/ticothijs

82/IMAG0454.jpg

Super te dragen aan nato of Jubilee
(tu)(tu)(tu)

Ja, wat moet ik zeggen. Dat ziet er gewoon goed
uit en zeker ook op 'n nato.(tu)

Denk ook eens aan de voorgangers van de SKX007/SKX009, de 6105 en de 6309. Misschien krijgt een SKX in de toekomst dezelfde heldenstatus :wink:

BFK: (geleende foto via WUS)

http://s700.photobucket.com/user/frenk_2009/media/SKA371_Rubber_11_zpscd66fc01.jpg.html

Ik ben in het gelukkige bezit van alle drie.
De handigste is de Citizen
De stevigste is de BFK
De meest authentieke is de 009

Ik zou voor de BFK gaan, maar ja, wie ben ik…

Dick V Schreef:

Ik ben in het gelukkige bezit van alle drie.
De handigste is de Citizen
De stevigste is de BFK
De meest authentieke is de 009

Dat is een duidelijke opsomming!:slight_smile:
Dank voor je input.