Seiko BFK te groot?

Ben nog maar pas met het horloge virus besmet.
Is gekomen door de site van Monsterwatches, waar Robs liefde voor zijn horloge vanaf spat.
Eerste aanschaf was een Seiko Orange monster. Omdat ik vrij dunne polsen heb (omtrek zo’n 17,5 cm) was het wel spannend hoe het zou dragen, ook vanwege het gewicht. Maar dat viel reuze mee, hij draagt heerlijk.
Ik zit nu over de aanschaf van een Seiko BFK te denken, met Een zwarte wijzerplaat, en ik vind de wijzers prachtig. Toch twijfel ik of ie niet te groot is voor me.
Hoewel de doorsnede niet uitmaakt, vergeleken met het monster is de breedte (noemen ze dat van lug tot lug?) volgens mij toch groter. En dat ga je toch merken bij een smalle pols, dan gaat het bandje meteen “recht” omlaag, en niet eerst even om je pols heen.

Wat denken jullie ervan, BFK toch doen? Of wat kleiners zoeken (een orient mako leek me ook niet verkeerd)

Gnik Schreef:

Ben nog maar pas met het horloge virus besmet.
Is gekomen door de site van Monsterwatches, waar
Robs liefde voor zijn horloge vanaf spat.
Eerste aanschaf was een Seiko Orange monster.
Omdat ik vrij dunne polsen heb (omtrek zo’n 17,5
cm) was het wel spannend hoe het zou dragen, ook
vanwege het gewicht. Maar dat viel reuze mee, hij
draagt heerlijk.
Ik zit nu over de aanschaf van een Seiko BFK te
denken, met Een zwarte wijzerplaat, en ik vind de
wijzers prachtig. Toch twijfel ik of ie niet te
groot is voor me.
Hoewel de doorsnede niet uitmaakt, vergeleken met
het monster is de breedte (noemen ze dat van lug
tot lug?) volgens mij toch groter. En dat ga je
toch merken bij een smalle pols, dan gaat het
bandje meteen “recht” omlaag, en niet eerst even
om je pols heen.

Wat denken jullie ervan, BFK toch doen? Of wat
kleiners zoeken (een orient mako leek me ook niet
verkeerd)

Beste advies wat ik kan geven is toch om em es om de pols te proberen. Misschien dat een lid van het forum em es wilt laten zien. Of misschien dat je em op horlogebeurs de Rikketik kunt zien. Rob van Monsterwatches is er dan ook en misschien dat ie een BFK mee kan nemen.

Ik vind de BFK juist altijd iets te klein ogen wanneer ik hem daan de pols heb. Is altijd een dealbreaker geweest voor mij.
Gek is dat, terwijl ik dat gevoel bij het Monster niet heb en die is even groot.
De BFK is wel hoger, dikker dus.

mijn polsen zijn kleiner en ik heb een BFK gehad. Niet te groot trouwens. Bandje was niet super want sneed een beetje in mijn polsen door de scherpe rand van het metalen bandje.Ik heb er een leren band om gedaan, een DiModell Chronissimo en probleem was opgelost. Kortom, een goed horloge met een goed uurwerk en zeker niet te groot.

Altijd eerst even passen, zou ik zeggen. Het is een heerlijk horloge, de BFK, maar dat geldt ook voor het Monster. De BFK is wel forser, dikker en een stukje zwaarder dan een Monster, maar de lug to lug-afstand is vrijwel identiek. Met een stalen band draagt het heerlijk. Band en horloge houden elkaar mooi in evenwicht.

Als ik de BFK een tijdje heb gedragen en ik dan voor het Monster kies, maakt het Monster in mijn beleving een kleinere indruk. De BFK is gewoon een maatje “dikker”

Gr Ron

Ik ga eens kijken of er forumleden bij me in buurt zijn waar ik ’ m even om mag proberen
Bedankt voor jullie reacties

ja!

Ik heb de gele gehad, vond het altijd een heel mooi en ook goed dragend horloge.
Echter ben ik erachter gekomen dat ikzelf kinetics niet prettig vond.
Draag je ze elke dag dan is er niets aan de hand, maar vergeet niet dat een BFK ongeveer 2 dikke weken nodig heeft om helemaal opgeladen te worden.
Wanneer je dus verschillende horloges draagt wordt het al lastiger.
Wanneer hij helemaal leeg is en je gaat hem weer dragen dan blijft de secondewijzer aanzienlijke tijd in stappen van 2 sec.tikken.
Of je moest er een tijd mee gaan zitten schudden,…maar dat vond ik ook zo wat.
Wat dat betreft vind ik de Ecodrive techniek van Citizen een stuk prettiger.
Laadt veel sneller op!
Groeten,
Marijn

Mijn polsjes zijn 17,5 cm, misschien een fractie meer,
En ik ben het “handmodel” op bijna alle foto’s van Monsterwatches :wink:

Mijn polsen zijn nog een stukje kleiner en ik heb ook een bfk gehad. Ik vond hem super dragen, zeker niet te groot. Ik twijfel er niet aan dat je deze maat prima kan hebben.

Mijn polsomvang is ook ongeveer 17.5 cm. 45mm is hier de max, vindt ze anders echt te groot uitvallen.