Seiko Black Series solar SNE493p1

Toen Seike een paar maanden geleden de Black Series aankondigde, was ik erg gecharmeerd van de new Ninja Turtle. Prijzen van deze Black Series turtle zijn stevig.

Ik heb al eerder zwarte horloge gehad. Een paar Ecodrives. Allemaal mooi, maar niet iets om zomaar mee te deskdiven.

Het idee van solar spreekt erg aan. Geen omkijken naar. Volledig opgeladen blijft hij 10 maanden tikken. Tikken is niet echt het juiste woord, want je hoort 'm niet. Wel springt de secondewijzer uiteraard van seconde naar de volgende.

De SNE493p1 komt in een mooie zwarte doos met oranje decoratie. Dat oranje komt in de minutenwijzer terug.

bsdoos

De lume op de indices is cremekleurig oftewel vintage. De wijzers zijn gewoon wit. In het donker is het het bekende Seiko groen, all night long.

De rubber band is de beste die ik ooit gevoeld heb. Waar de SKX band erg stug is en de new turtle band een stofmagneet is, heeft deze 20mm band die slechte eigenschappen niet. Lekker soepel en stofjes blijven niet plakken.

De bovenkant van het bandje is een beetje bol. Helemaal mooi dat Seiko hiervoor de keeper heeft aangepast met eenzelfde bolling. Erg fraai detail.

De kast is voor het grootste gedeelte mat. De bezel is glimmend evenals de kroon. De hardeware is ook mooi zwart. Ik ben benieuwd hoe krasgevoelig dit is in de dagelijkse praktijk. De bezel heeft een 60 klik action. Klinkt en voelt wat grof. Maar is verder wel duidelijk.

Het klokje leent zich met drilled lugs prima voor bandenwissels. Hier op een groene 2 piece nato van Blushark. Ik heb een zwarte Oyster van strapcode besteld. Zodra die er is, post ik hoe dat eruit ziet.

green2pnato

21 likes

Stoere vertoning, gefeliciteerd!

1 like

In ben een beetje klaar met Seiko duikers in het algemeen. Deze vind ik echt prachtig. Het is dat al drie duikers heb, maar anders…

1 like

Ziet er gewoonweg “lekker” uit, klaar voor de zomer en een frisse duik.

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

1 like

Nice!

1 like

Absoluut een mooie aanwinst. :+1:

1 like

Oh? Welke is dat? Linkje?

1 like

Broertje van … :slight_smile:

1 like

nice hoor!

Ah straight end. Jammer. Dacht dat ze al passende endlinks hadden…

Mooi horloge hoor !

1 like

Voor de turtle wel, maar voor deze solar modellen niet.

Zijn broertje doet hem de groeten :+1:

1 like

Dat rubber bandje is toch echt een fijne he?

Mooi horloge gefeliciteerd. En een quartz kun je ook horen tikken hou hem maar eens tegen je oor. :grin:

2 likes

Leuk! Ik heb hem ook gekocht, lekker vakantie horloge!
Mooi om te zien hoeveel aandacht jij besteed aan zo’n NA topic. Mooie foto’s!

1 like

Ja klopt (!)

Maar een stuk minder dan mijn Hamilton Khaki. De Hamilton kan ik niet op de plank achter mijn bed leggen want dan wordt het geluid op de een of andere manier dusdanig versterkt dat we er beide niet van kunnen slapen :slight_smile:

Toffe NA, geniet ervan. Dat zwart zet hem mooi apart!

1 like

Strapcode levert echt supersnel. Woensdag gekocht, dinsdag geleverd vanuit Hong Kong.

Doordat het allemaal zwart is, vallen de zwarte schaduws niet zo op.

3 likes