Seiko Blue Sawtooth Quartz Professional Scuba Diver SHC057P1 SHC057P SHC057

Zet in de topictitel het merk en het type.
Verwijzingen naar merken of types waar het horloge op lijkt, zijn niet toegestaan en worden verwijderd.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Seiko Blue Sawtooth Quartz Professional Scuba Diver SHC057P1 SHC057P SHC057
Diameter: 47
Leeftijd: 2007
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2007
Factuur en/of certificaat: Nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: Nee
Verzendkosten of afgehaald: Beide
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goede staat bijna niet gedragen
Soort uurwerk en kaliber: * Kaliber: 7N36
Vraagprijs: E 350,00
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Review over Seiko Blue Sawtooth Quartz Professional Scuba Diver SHC057P1 SHC057P SHC057

Chronoverhalen > Blog > Duikers > Review over Seiko Blue Sawtooth Quartz Professional Scuba Diver SHC057P1 SHC057P SHC057

De SEIKO Quartz Diver’s Watches zijn speciaal ontworpen voor diepzeeduiken. Duik in het avontuur met het professionele duikhorloge Seiko Professional SHC057P1, met een hoogwaardige roestvrijstalen kast, een duurzame roestvrijstalen armband en waterbestendigheid tot 200 meter (660 voet). De grote zilverkleurige roestvrijstalen horlogekast heeft een diameter van 47 mm en wordt geaccentueerd door een gedurfde, zilveren unidirectionele bezel met afgeschermde markeringen. Het heeft ook een blauwe wijzerplaat met grote, lichtgevende wijzerplaten en lichtgevende wijzers en een dag- en datumfunctie op 3 uur. Andere kenmerken zijn onder meer een kwartsuurwerk. Dit is de geweldige 3D blauwe golf wijzerplaat met rode wijzer getipt.

Klik hier voor meer informatie: Seiko Diver’s Watch

Met marineblauwe sunburst-wijzerplaat, bij horlogeliefhebbers liefkozend bekend als de Sawtooth - een verwijzing naar de gedurfd gekartelde bezel. De Sawtooth is een geheel nieuw duikhorloge van de grond af. De invloed van het ontwerp is bijna uitsluitend Seiko en het geheel beter ervoor. De overheersende stijlkenmerken zijn ontleend aan een andere cultklassieker van Seiko, de gehulde Professional Diver, ook bekend als de Tuna Can. De Sawtooth is misschien wel de moderne interpretatie van het tijdloze Tuna-ontwerp - een beetje slanker, minder gereedschap, meer geïntegreerd en meer geschikt voor dagelijks gebruik in vergelijking met het origineel; En hij is zelfs verkrijgbaar in verschillende kleuren wijzerplaat! Deze hier heeft een prachtige marineblauwe sunburst wijzerplaat, versierd met subtiele golftextuur (een vleugje van de Seamaster). De wijzerplaat verandert van tint afhankelijk van de hoek en intensiteit van de lichtbron. De bezelmantel kan van de behuizing worden losgemaakt door 4 inbusbouten los te draaien, zoals bij het origineel. De gedurfd gekartelde bezel, een eerbetoon aan de esoterische Seiko Spring Drive 600m, complimenteert de wijzerplaat en kast tot in de perfectie. Als klap op de vuurpijl is de Sawtooth uitgerust met een van de beste roestvrijstalen armbanden in de branche. De Sawtooth is bestand tegen waterdruk tot 200 meter diepte en zal de komende jaren ongetwijfeld het favoriete uurwerk zijn van zowel professionele duikers als serieuze amateurs. De draaibare bezel kan tegen de klok in worden gedraaid om de verstreken tijd tot 60 minuten te meten. Het ziet er fatsoenlijk uit met tweedehands stops op elk merkteken. Dit is een zeer comfortabel horloge - niet te groot - niet te zwaar. De wijzer en markeringen schitteren in het donker - een handige functie. Het functioneert perfect. Dit horloge ziet eruit en voelt aan alsof het veel meer zou moeten kosten dan het doet. De kwaliteit van de afwerking en de detaillering van de wijzerplaat, wijzers, markeringen, lume, en van de kast en draaibare bezel is onberispelijk. De stijl is traditioneel en de leesbaarheid is geweldig. U kunt een uitstekend hulpmiddel hebben voor dagelijks gebruik, watersporten, iets waar u zich geen zorgen over hoeft te maken tijdens het sleutelen aan voertuigen, enz. Het is strak en de tijd is heel gemakkelijk af te lezen.

Enkele belangrijke kenmerken

Type: Duikers

Metaal: Roestvrij staal

Uurwerk: Kwarts

Kaliber: 7N36

Gewelfd Hardlex kristal

Uni richting bezel

Schroef de kroon erin

Waterbestendig 200m

Met originele massieve schakels, wetsuit verlengarmband

Roestvrijstalen kast en achterkant van de kast

Breedte kast: 47 mm

Dikte kast: 12 mm

19 likes

Upje voor deze prachtige zeldzame mooie duiker.

1 like

Het is zomer hé

2 likes