Seiko Blumo op 22mm Strapcode Super Oyster

Ik denk dat ik niet de enige ben die enerzijds verzot is op de Blumo maar anderzijds de 20mm lug width wat aan de magere kant vindt. Recent nam ik hier binnen het HF een Blumo over met zowel de originele stalen band als een Strapcode Endmill band er bij. Prachtig horloge met 2 hele mooie banden. Maar die 20mm blijft voor mij een dingetje. En ja, daar zet je geen 22mm band op… of…

Totdat ik me bedacht dat er voor de SKX’en 22mm Super Oysters van Strapcode zijn. Stel nu eens dat die gewoon zou passen op de endlinks van de 20mm Endmill :sunglasses:

Dus wat doe je dan; je neemt de gok en koopt een Strapcode Super Oyster voor de SKX007.

Wel, die kwam vandaag binnen en direct maar gepast. En ja hoor, wat ik al had gehoopt en verwacht; de Endlinks van de 20mm Endmill passen precies in de 22mm Super Oyster.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met t resultaat:

15 likes

Mijn beste,

“Wie niet waagt, wie niet wint”!!
Goed gedaan hoor. Het resultaat mag er zijn.
Ik wens je er derhalve een inspirerende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Afgelopen week geprobeerd met een SKX Endmill x SSC Oyster werkte ook, weliswaar voor de SKX maar voor de SSC minder. De endlinks zijn in het midden idd hetzelfde formaat.

Leuk dat het gelukt is :+1:

Mooi hoor! Ik wil dit ook doen, maar dan met een 22mm Endmill. Dan koop ik de Endmill voor de SKX en heb ik alleen 20mm solid endlinks nodig voor de Sumo. Weet alleen niet of je die los kunt bestellen bij strapcode?
Dan kan ik de Endmill zowel op de Sumo als op de SKX dragen.

Wauw, chapeau voor deze gedurfde operatie! Ziet er inderdaad mooi en strak uit!

Geen idee of zo ook materiaal los verkopen. Ik heb verder geen contact met ze gehad.

Ik heb dit goede idee gevolgd en losse 20mm solid endlinks van de Endmill op een 22mm Super Oyster gezet. Top resultaat. Zo had Seiko de Sumo voor mij mogen ontwikkelen…

3 likes

Ik wil dit graag doen met een Endmill, maar schijnt niet te kunnen volgens Strapcode. Ik mailde ze met de vraag of een 22mm Endmill voor de SKX op een Sumo zal passen als ik de Sumo 20 mm Endlinks erbij koop. Volgens hun past het niet. Heeft iemand hier een 22 mm Endmill kunnen monteren? En met welke Endlinks dan? Zou leuk zijn als ik de Endmill op mijn SKX en op de Sumo kan dragen.
Als het niet gaat passen zoek ik een 20 mm Endmill.

Ik denk wel dat het past hoor, volgens hun paste mijn combinatie ook niet en zie het resultaat. Ik zou het wel aandurven 20mm endlinks op een 22mm Endmill. En anders pak je ook de Oyster, draagt ook erg fijn en lekker stevige band :+1:

1 like