Seiko bracelet: hoe links verwijderen?

Heeft iemand een idee hoe ik links verwijder in onderstaande band?
Normaal staan er pijltjes en druk je de koppelstukjes er in die richting uit.
Voordat ik dingen onherstelbaar sloop, graag jullie advies.:wink:

3 likes

Volgns mij kunnen die er maar op een manier uit.
Dus even voorzichtig beide kantten proberen.

Zitten dit soort gelijke ‘dingetjes’ er niet in ?

2 likes

Volgens mij is het een Seiko 7a38-7070. Deze zou met een Seiko p/n B1241S bracelet moeten komen, probeer daar eens op te googlen. Bij twijfel met inkorten kan je altijd nog naar een horlogemaker in de buurt gaan. Succes!

1 like

@Myrrhman: helaas geen clips zoals normaal bij dit soort bracelets.
@WvdA: blijkbaar is dit geen originele bracelet, want er staat nergens een code op.
Beiden bedankt voor de reactie.:wink:

Kent verder niemand dit soort banden?

2 likes

Ik ken deze niet maar is dit niet een soort van “krammetje” wat er via de zijkant uit gedrukt kan worden?
Zie je ook verschil tussen de ene zijkant en de tegenoverliggende zijkant?
Dat zou kunnen duiden op een krammetje of u-vorm die er van 1 kant uit kan maar dat is allemaal slechts een educated guess.

1 like

Beide zijkanten zien er hetzelfde uit, zie foto’s.
Eruit tikken lukt niet, dus het moet vanaf het midden los kunnen.

1 like

Tja, dan blijft enkel die inkeping over in de centerlink maar hoe en wat je daar dan me moet doen geen idee.

Succes dan maar, er is iemand die het weet. Maar wie :slight_smile:

1 like

De verkoper had gelukkig ervaringen met dit type link.
Het middenstuk moet ‘opgewipt’ worden. Na inkorten kun je het middenstukje over twee schakels leggen en weer horizontaal tikken met een hamertje.

Je ziet er verder niets meer van, maar zo’n ding gaat denk ik net zo makkelijk kapot als je het niet met veel beleid doet.
Anyway, gelukt dus.

3 likes

Mooi dat het gelukt is!

1 like

Ja, dat moet je inderdaad even weten en kan ook kapot ja. Dit kun je ook maar een paar keer doen i.v.m. metaalmoeheid. Maar goed dat het gelukt is :+1:

1 like

Wel raar, want dit lijkt het gedeelte van de band die aansluit op de kast, en normaal zijn toch de eerste schakels bij de sluiting te verwijderen?

Edit: verkeerd gekeken! Lastig te zien met rechte endlugs :slight_smile:

1 like

Oh wow ! Wat grappig !
Weer wat geleerd :smiley:

1 like