seiko bullhead gekregen maar!!

Daar ben ik het mee eens. Dan verkoop je het andere horloges weer voor de onderdelen en kan je daarvan het opknappen wel financieren denk ik. Zou een mooi exemplaar kunnen worden die twee samen.

1 like

mmmh Ernst, het lastige is dat ik altijd wel een horloge heb dat wél voldoet, dus mijn pols mist niks…

ik ga toevallig binnenkort eens een interessant klinkende clinic besnuffelen in Rotterdam, maar mis voor mijn gevoel toch de liefde voor fijnmechaniek om zulke projecten uit te voeren. Vind mijn auto een beetje onderhouden al heel wat :smirk:

1 like

Weet je wat het is Donald; het goede resultaat is wat loont, en dat is echt enorm leuk.
Natuurlijk, trial and error, maar dat hoort bij techniek. En je ontwikkelt je eigen skills. Ik zou je -bijna- kunnen garanderen dat jij dit erg leuk gaat vinden om te doen. En als dat gebeurd, dan zie je ineens je hele voorraad klushorloges en -nos-onderdelen als een enorme mooie uitdaging.
Hier komen we over een jaar nog wel eens op terug :wink: (dan herkennen we je niet meer terug : )

1 like

bedankt voor je aanstekelijke enthousiasme Ernst - we zullen zien :wink:

thanks die ga ik contacten,ik ben echt veels te lang weg geweest ,moet echt heel veel bijlezen :smiley:

ik ga op zoek :eyes: ,ik vind hem te leuk om zo erbij te laten liggen.

1 like

Ik heb ook nog een bullhead projectje liggen om ooit eens aan te beginnen :slight_smile:

3 likes

Kan je vertellen dat die Citizen opknappen zeker de moeite waard is, de kast draagt en bedient in mijn ervaring veel prettiger dan de Seiko Bullhead en oogt - zeker met jouw dial - prachtig symmetrisch/clean maar gaat toch nooit vervelen :hugs:

2 likes

Ik heb nog een uurwerk met wijzerplaat liggen mocht je wat nodig hebben.

1 like

Ah interessant - toevallig ook glaasjes van Citizen die ergens liggen te verstoffen ?:roll_eyes:

dankzij de tips hier glas en seal besteld nu nog een bezel scoren :thinking: wordt vervolgd

1 like

en een bezel gescoord :slightly_smiling_face: now we waite

1 like

Nu ben ik wel benieuwd welke onderdelen je gescoord hebt

p
s-l500

de bezel zou ori zijn maar het glas is aftermarket
we gaan het zien :face_with_monocle:

1 like

Van het kleine plaatje kan ik al zien dat hij niet origineel is :wink: De tekst is namelijk gewoon grijs ipv geel. Het is in ieder geval een goed begin om je bullhead weer compleet en werkend te maken. :+1:

ok thanks weer wat geleerd :eyes: we blijven zoeken (prijs was niet hoog ik dacht probeer t gewoon :neutral_face:)

Nee denk van niet, pas geleden een doos vol seiko parts gevonden en daar zat het Citizen uurwerk ook bij mar volgens mij geen glaasjes.

1 like

de onderdelen zijn binnen en passen allemaal maar ik mis nog iets :face_with_hand_over_mouth:terwijl dat bij mijn andere seiko’s echt niet te missen is :face_with_monocle: de bezel dus ,

we gaan nog verder zoeken.:grinning:

Zoals eerder gezegd…

en zoals dhr Koekoek terecht op merkt vrijwel alleen nog maar after market materiaal, maar dan kun je ´m tenminste dragen

1 like

Dit lijkt me een oplossing die compleet is?!