Gekregen vanuit een kelderopruiming een seiko bulltimer maar heeft wel wat liefde nodig,glas ontbreekt en de bezel? en een schoonmaak is ook nodig ,klok loopt maar de secondewijzer heeft een tikkie gehad loopt tegen de grote hand aan en staat dan stil.
Is het nog mogelijk om deze weer in oude glorie te herstellen ?
graag jullie tips alvast bedankt
grtz hansi
Nee, daar heb je niets meer aan.
Moet je weggooien of beter ik kom het wel ophalen.
Zonder gekheid.
Natuurlijk is dit horloge leuk genoeg om op te knappen.
Deze uitvoering zie minder snel dan de uitvoering zonder Speedtimer op de wijzerplaat.
Ik heb het wel eens aan Ruud Kuiper (Clockwise) gevraagd en deze heeft misschien nog wel wat liggen waar mee hij je van dienst kan zijn.
Je kan deze zeker weer als nieuw opknappen. Maarja, of je het waard vindt…
De juiste benaming voor het model is bullhead Een glas is nog wel te vinden. Maar een originele bezel wordt wel lastig, bijna alles dat wordt aangeboden is aftermarket (ook veel aftermarket wordt als origineel aangeboden).
Zoeken op kastnummer, waarschijnlijk 6138-0040.
Op Ebay worden bezel en insert aangeboden.
Ja maar zoals ik zei is heel veel niet origineel. Daar mee moet je heel goed uitkijken,
Deze verdiend wel een beurtje hoor. De plaat en de wijzers zien er (afgezien van wat stofjes) nog erg goed uit. Wel jammer van sporen op de kast, maar dat hoor erbij!
Misschien vind je een donor met bezel én fishbone band, maar dat wordt misschien wat kostbaar. Er is een goede replica fishbone in omloop, zoek maar eens op ‘swedefreak’s fishbone’ (rip)
De speedtimers kwamen niet op de fishbones maar op een meer oyster achtige stijl. Ik draag de mijne nu wel op een fishbone maar dat is eigenlijk niet echt correct dus.
Ow, dat is jammer. Ik vind die fishbone (op de 6138 bullhead en de 6139 helmet) een van Seiko’s mooiste banden …
Erger zelfs nog, ik hem een symetrische helmet fishbone op mn speedtimer bullhead
nou nou nou…
Mooi horloge! Misschien kun je er één in mindere staat, maar met tachymeter ring zoeken om 'm zo origineel mogelijk te houden. Leuk project in ieder geval.
Je zou hem natuurlijk gewoon eerst kunnen uitrusten met een nieuw origineel glas (die zijn nog wel te vinden denk ik) en een aftermarket bezel. Kan je hem toch dragen en rustig zoeken naar een originele bezel.
Kan niet, de bezel zorgt ervoor dat het glas blijft zitten
Daarom dus een
Prima idee, dan (ik ga er even van uit dat het goed loopt) kan je hem goed dragen; Nieuw glas (pakking ligt er nog keurig in), eerst eens een aftermarket bezel en een aftermarket fishbone of aftermarket ‘origineel’ (geen idee of die 6138 speedtimer banden aftermarket verkrijgbaar zijn)
Ai da´s wel jammer, misschien eerst een 3d ring laten printen ergens en met verwijderbare lijm vastzetten?
Ik heb ooit eens een tweede met manco´s gekocht, maar nog nooit de knoop doorgehakt om van de 2 dan weer 1 te maken…De lelijkste loopt ondanks zwaar misbruik prima, de mooiste mist nogal het een en ander aan techniek. Keuzes
Als het glas is geplaats in de pakking, dan is een aftermarket bezel+inlay voldoende, dacht ik?
De begeleidende foto laat een bellmatic zien naast je eerste (?) 6138 bullhead. Een verkeerde foto misschien. Ik ben nu wel nieuwschierig naar je tweede
Nee Ernst, dit is een plaatje met links mijn tweede 6138 Bulhead - Zie de ontbrekende pushers en grote secondewijzer.
Want de eerste en lelijkste had ik al wat eerder gepost
Jaaa, nu ziet ik het ook, een veel mooiere plaat! Combineren maar!
Trek die stoute schoenen maar eens aan Donald. Met al die mooie (opknap) horloges en (Enicar) onderdelen die je al een tijd lang laat zien is het tijd daarvoor. Met een beetje oefening en kan je ze prima zelf compleet maken!
Doen! Er gaat een mooie nieuwe hobbywereld voor je open
Toch?