Seiko Bullhead, Omdat ik hem zo mooi vindt

Geen nieuwe aanwinst in tegendeel. Hij is van mijn vader hij heeft hem nieuw gekocht voor net boven de 300 gulden. Een vraag hierbij voor jullie; Weet iemand uit welk jaar het horloge komt? Toch wil ik jullie deze niet onthouden.

Dit horloge is voor mij een Trip to memory lane. Als klein menneke droeg mijn vader dit (in mijn ogen) emens grote horloge. Ik kom het ook regelmatig tegen op oude foto’s. In mijn tienertijd mocht ik het zelfs zo af en toe dragen. Het is eens uit een kastje bij het zwembad gevallen waardoor het glas gesneuveld is. Dit is natuurlijk netjes vervangen. Het horloge is op een bepaald moment in de kast en de vergeteheid geraakt. De laatste tijd ben ik steeds meer met Horloges bezig en mijn Pa gevraagd het horloge op te zoeken wat onvindbaar (voor mannen) bleek te zijn. Tot mijn verbazing is het dit weekend opgedoken. Na wat zoekwerk door moeders de vrouw hebben we het horloge weer voor de dag weten te halen. Ik wilde het toeveoegen aan mijn collectie echter besloot pa het weer te gaan dragen. En terecht het is een fantastisch horloge, oud, onderhoudhistory nagenoeg nihil en toch loopt hij als een zonnetje.
Ik ben geen Top fotograaf eerder een Tob fotograaf met een Iphone hiervoor mijn excuus.

Nou de foto’s

O-ja ik heb hem voor de foto’s niet eerst goed gezet en schoongemaakt.

Als er mensen zijn die meer weten over dit horloge, uurwerkje, bijzonderheden alle informatie is welkom, ik weet er namelijk bar weinig van.

het blijft een prachtig model. Er is zelf een reissue van uit. de zwarte wordt overal verkocht, maar er is een dealer die de bruine kan leveren, deze zijn speciaal voor hem gemaakt.

Volgens mij uit juni van 19*4 (4 staat voor het jaartal en de 6 voor de maand)

HamiltonOmega-fan Schreef:

Volgens mij uit juni van 19*4 (4 staat voor het
jaartal en de 6 voor de maand)

Dan zou het 1974 kunne zijn wat heel goed mogelijk is. Ik ben van 1975 en mijn pa is er van overtuigd dat hij hem voor mijn geboorte al in zijn bezit had.

jantje.vlaam Schreef:

het blijft een prachtig model. Er is zelf een
reissue van uit. de zwarte wordt overal verkocht,
maar er is een dealer die de bruine kan leveren,
deze zijn speciaal voor hem gemaakt.

Weet jij hier meer over, welke dealer? Ik heb de zwarte gezien (jammer van het uurwerk) en twijfel nog. In het bruin zou het de doorlag kunnen geven.

Movement Number: 6138
Serial Number: 4613133
Production Date: June 1974

Tuurlijk, hij staat bij mijn favorieten!

All Four Bullheads are limitedly made for watch retailers only in Japan, but Only SCEB015 is different from others. It is made for a certain watch relailer TicTAC. Only TicTAc has a right to sell it exclusively. We never be able to purchase SCEB015 from other retailers.

Gaaf zeg! :~ terecht dat je vader hem weer is gaan dragen. En de bullhead ziet er bovendien nog goed uit voor z’n leeftijd :slight_smile:

Absoluut een van de mooiere vintage Seiko’s!:~ Pa had goede smaak!:slight_smile:

Meeste Bullheads die ik zie of ken zijn uit de jaren 70. Ik zoek er eentje van 1972. Trouwens, je foto’s zijn wel goed hoor. Deze staat op mijn lijst van favorieten, maar ja dat welke Seiko niet lol

P.s. probeer hem van je vader te bemachtigen. Koop een andere Seiko voor hem lol

Ja, stelen, liegen, bedriegen; do whatever it takes!:+:D

Sprinter Schreef:

P.s. probeer hem van je vader te bemachtigen. Koop
een andere Seiko voor hem lol

TagEd Schreef:

Ja, stelen, liegen, bedriegen; do whatever it
takes!:+:D

Sprinter Schreef:


P.s. probeer hem van je vader te bemachtigen.
Koop
een andere Seiko voor hem lol

idd, onder t mom van, kijk pa kinetic is helemaal up to date. die gammele automaatjes moet je maar aan mij overlaten :+

Het is niet alleen een gaaf model, maar het maakt em in mijn beleving extra bijzonder, omdat ie van je vader is.

Mooi gaaf wijzerblad heeft die nog.

Die van mij heeft wat meer zichtbare “tijd” wellicht is het vervuiling die prima te reinigen zou zijn.Met name bij de randjes van de subdial zie je een soort van vervaging

Ik moet zeggen dat hij de afgelopen weinig polstijd heeft gehad. ligt meer te pronken in de seiko hoek van de horlogedoos.

Ik heb dezelfde herrinering aan mijn vaders horloge. ik heb die van hem als een kado laten restaureren. Heb het verhaal hier al eens ooit gepost.

Ze zijn fijn, die ouwe Seiko chrono’s!(tu)

eric128 Schreef:

Mooi gaaf wijzerblad heeft die nog.

Die van mij heeft wat meer zichtbare "tijd"
wellicht is het vervuiling die prima te reinigen
zou zijn.Met name bij de randjes van de subdial
zie je een soort van vervaging
http://i36.photobucket.com/albums/e2/eric128/Horlo
ges/Seiko/IMG_0007.jpg
Ik moet zeggen dat hij de afgelopen weinig
polstijd heeft gehad. ligt meer te pronken in de
seiko hoek van de horlogedoos.

Ik heb dezelfde herrinering aan mijn vaders
horloge. ik heb die van hem als een kado laten
restaureren. Heb het verhaal hier al eens ooit
gepost.
http://i36.photobucket.com/albums/e2/eric128/Horlo
ges/Seiko/IMG_0002_a.jpg