Seiko Bullhead vs. Citizen Bullhead

Hi,

Kan iemand mij svp laten weten hoe een Citizen Bullhead zich vergelijkt met een Seiko Bullhead?

Ik overweeg een Citizen aan te schaffen maar lees net dat deze kleiner zijn dan een Seiko. Klopt dat? En zo ja,kan iemand svp een foto plaatsen waarbij de twee naast elkaar staan?

Wat is verder het kwaliteits verschil?

Alvast bedankt,

Marc

1 like

Citizen is ongeveer 38mm, een damesmaat.

Wordt momenteel heel veel gemodificeerd met leuk gekleurde wijzerplaten en als dameshorloge gedragen.

op de rikketik lagen ze allebei bij bosjes. en bij de komende rikketik ook weer vermoed ik, dan kun je ze dus ook “voelen”.

yo yo yo… even een eeuwenoude post nieuw leven inblazen. Dat krijg je als je de zoekfunctie gebruikt denk ik :-)… dus vergeef me !!

De vraagstelling is echter identiek aan de mijne vandaag. Ik wil eens serieus kijken naar een bullhead voor de verzameling. De kast trok me eerder nooit zo erg, maar ik zie soms de meest geweldige dials voorbij komen, en dan is de combinatie met de bullhead kast opeens weer bijzaak (of juist weer wel leuk)

Vraag is echter… ik zie Seiko prijzen de pan uit rijzen, en Citizen’s nog behoorlijk betaalbaar. Maar ik heb begrepen dat afmetingen nogal afwijken (Seiko groter, Citizen allemaal 38mm?) en misschien zit er ook groot verschil in kwaliteit uurwerk? Lastigste vraag - en als ik eerlijk ben misschien ook minst interessant - is of er serieus verschil zit in waardevastheid tussen Seiko (6138 bijvoorbeeld) en Citizen bullhead ?

Dus… waar zou ik naar moeten kijken ? Waar zou ik op moeten letten ? Is er al een grote fake markt in deze modellen ?

dank voor jullie bijdragen !!

1 like

Als je een originele wilt moet je oppassen, er zijn heel veel redials…echte kleuren zijn goud, zilver, zwart en er schijnt ook een bepaalde groene te zijn

Hier heb je een site met waar je op moet letten bij de aanschaf van een bullhead

Succes met je zoektocht🖒😎

kijk, dat is mooie info !!

Heb trouwens ook al geel en rood gezien… per definitie re-dials dus ?

bestaat er ook zoiets voor Seiko 6138 ? gezien de waardestijgingen daar vermoed ik daar nog veel meer geknoei … of ?

1 like

Ik ben meer op Citizen gefixeerd😊…misschien dat @koekoek iets over de Seiko weet…🖒

En ja, als je de info leest zijn dat redials…

1 like

Met die Seiko’s word ook heel veel gerommeld. De verkopers zijn daar ook lang niet vaak eerlijke/duidelijk over. Je moet dus zelf erg kritisch zijn, onderzoek doen en alles uitgebreid bekijken.

Bij de bullheads zijn het niet zo zeer redials als wel AM (aftermarket) dials. Er zijn genoeg artiekels en topics op internet te vinden daar over. Maar ook de rest van het horloge, de tachymeter en wijzers kunnen AM zijn. Ook goed opletten op de kast of die ongepolijst is of opnieuw opgemaakt.

1 like

OK. Er wordt geknoeid… helder. En dat dus ook met beide merken/modellen.

dat je originaliteit en wel/niet teveel polijsten terugziet in prijs/waarde lijkt me ook duidelijk. Blijven wellicht feitelijkheden over als … afmeting? uurwerk? is op dat gebied een van de twee die zich duidelijk onderscheidt? Afmeting is dan weer persoonlijk, ook DAT snap ik :slight_smile: … blijft over… uurwerk? kwaliteit kast? ehhhh… nog iets ?