Seiko Bullhead

Ik heb bedacht dat ik misschien wel een seiko bullhead wil aanschaffen, maar hoe ga ik nu te werk?

heb nog geen ervaring met het kopen van gebruikte horloges, dus iedere tip is welkom. En wellicht: weten jullie er een te koop?

Ebay.de of marktplaats.nl staan ze ook wel eens. Reken voor een nette op prijzen rond 180 euro. Tip: Vraag of je langs mag komen om te kijken (zeker als je het risico op een miskoop wilt voorkomen). M.a.w. eerst zien/kijken, dan kopen indien het horloge ok is. Evetueel iemand met verstand van zaken meenemen. Uiteraard is ‘even’ langsgaan in Duitsland wat lastiger. Kijk dan vooral of de foto’s van het aangeboden horloge zijn en of de verkoper goede recensies heeft.

Niels

Ik zag laatst een horloge van het merk ‘Police’ welke precies dezelfde kast had als de echte bullhead.
Ik vond er nix aan, maar dat komt omdat ik altijd voor origineel zou gaan.

ik ook…

De beste plaat voor een bullhead is, mijns inziens, het trading forum van het Seiko en Citizen forum.

http://www.network54.com/Forum/170229/

Voor een 200-250 USD moet je toch wel een hele behoorlijke hebben, lagere prijzen zijn ook mogelijk. Mijn ervaring alhier is dat de prijzen redelijk normaal zijn in overeenstemming met het product en de beschrijving is meestal zeer gedetailleerd.
Nadeeltje: je moet een paypal adres hebben en je moet nog wat verzendkosten betalen.

Ok, op ebay vind je ze goedkoper, maar ook veel meer risico. Enkele “vintage” handelaren hebben ze ook wel, alhoewel de prijs daar veeeel hoger is.
Overigens wil niet iedere horlogemaker beginnen aan een Seiko. Ik ben altijd van mening dat je beter een goede (voor wat meer geld) kan kopen dan een slechte en moet gaan restaureren.

Overigens staat er op dit moment een zwart blauwe op Marktplaats $$$$$$$$$

Een forumlid van het Seiko en Citizen forum heeft onlangs een “how to buy a bullhead”’ gids geschreven. Zeer informatieve en nuttige lectuur, moet je wellicht effe naar zoeken in de SCTF mirror. Als je hulp nodig hebt, mail of PM maar.

Zelf heb ik deze nu ongeveer 2 maanden, was eigenlijk op zoek naar een zwarte, maar kon hem niet laten liggen. De zwarte lijkt iets kleiner.

Tsja, en zo’n Police ding…nááááááááááááááááh (:smiley:

Lucien en anderen: Thanx! Ik hou jullie op de hoogte…

Centrale secondenwijzer hoort geel te zijn, wijzers moeten gevuld zijn met lichtgevend materiaal.

Rode sekondenwijzer en gesloten wijzers horen bij een Bullhead met “Speedtimer” op de wijzerplaat, waarschijnlijk ooit de wijzerplaat vervangen. Band is trouwens wel weer origineel

Ik heb in een opwelling een keer een horloge gekocht toen mijn vriendin(g) aan het shoppen was:

Er zit een Seiko quarts uurwerk in, en de vorm lijkt wel afgeleid van zo’n bullhead. Onderzijde is trouwens lager dan de bovenzijde.

Kijk eens hier: http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/antiek_horloges/26564553.html?return=eJw1ytEKgjAUxvF3EfRya9O6mEjUi8iqkWPHneE5oRW9exPx6v%2F74LNGma83h5aMOp5McZtwJtcOzMlIGTC5KEY7BU5gLZOIIG1k70LvYh9ekXjfA06AT0fy3oiBRzgv0KnqQV2Yy%2FpS1lfGXJUBaofOaFZwxsenlcv2hvdWJJ%2Bhq9Tpov39AU%2BTN48%3D&df=1#photo

Kijk, weer wat geleerd…

Dezelfde verkoper heeft ook nog deze in de aanbieding. Is deze wel orgineel?
http://cgi.ebay.de/SEIKO-6138-0040-BULLHEAD-VINTAGE-CHRONO-Black-Dial_W0QQitemZ8913565006QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem

Overigens weet ik nog niet of ik een zwart/blauwe wil of toch zo’n lekker seventies roestkleurtje…

Ok die op marktplaats is prijzig, maar is ie ook te duur?

Ik twijfel nl. een beetje: als deze echt mooi en orgineel is, dan heb ik het bedrag er wellicht voor over. Ik stond net nl. in een winkeltje in de hartenstraat in amsterdam en daar vroegen ze 450,- euro voor een stukken minder mooie… Wat is wijsheid???