Seiko Bullhead

Hallo, een vraagje?

Is er iemand bekend mt deze verkoper op e-bay (time_classics). Er staat een mooie Seiko Bulhead op zijn site.

Alvast bedankt.

Mvrgr, Andre

Er zijn op een internationaal forum veel onderwerpen te vinden over de praktijken van dit persoon. (thewatchsite.com)
Niet positief. Lees de tekst met een vergrootglas en let héél goed op. Het woord “aftermarket” wordt nogal eens “vergeten”.

Zoek maar op time_classics, bijvoorbeeld:

http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,26008.msg151658.html#msg151658

Bedankt, dit is info waar ik wat mee kan.
Ik ga dus niet voor de Bullhead, jammer ik vond hem wel erg leuk :(.

Mvrgr, Andre

Hmmmm…
Ik heb de foto’s eens goed bekeken en vergeleken met hoe het horloge er als origineel uit zou moeten zien. Persoonlijk vind ik de kast behoorlijk goed gerestaureerd naar het origineel. De band lijkt me niet origineel (gezien de sluiting) maar lijkt met zorg uitgezocht omdat het praktisch gelijkend is aan één van de originele banden waarmee dit horloge is geleverd.
Bezel is licht beschadigt en zal dus origineel zijn. Wijzers zóuden opnieuw gelumed/geverft kunnen zijn (alsmede de wijzerplaat), maar dit is dan wel zeer netjes gebeurd. Of de wijzerplaat origineel of aftermarket is kan ik niet met zekerheid zeggen. Ziet er origineel uit.
Kortom, lijkt mij persoonlijk een prima Seiko om op te bieden (met de kennis dat het horloge een restauratie heeft ondergaan)

HIER
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6138-0040-0049-bullhead-chronograph-collectors-buying-guide-140801.html/
nog even een buy-guide voor je, andre

Mhhhh, aan de ene kant krijgt deze verkoper slechte revieuws op diverse fora en aan de andere kant is dit wel een mooi exemplaar den ik. Keuzes :S.
Weet iemand wat een Bulhead in deze staat mag kosten?

Mvrgr, Andre

Om eerlijk te zijn vond ik de argumenten tegen de verkoper in het draadje dat Martijn linkte wat mager. In andere fora heb ik me verder niet verdiept vwb deze koper.
Hij of zij spreekt niet expliciet over aftermarketonderdelen in de advertentie van deze Seiko. Wel geeft men in de ‘disclaimer’ duidelijk aan deze informatie te willen verstrekken indien gewenst. Tsja. En beetje horlogekenner en -verzamelaar zal dit wel doen alvorens tot koop over te gaan, toch ?

Valt het niet op dat de wijzerplaat niet genoemd wordt in de tekst? Ik zou er met een boog omheen lopen, er komt vanzelf een andere bullhead voorbij.

Heren bedankt voor jullie info. :~ Ik ga er nog even een nachtje over slapen en geen impulsaankoop doen. Dat heb ik de laatste twee weken ook al een keer gedaan, maar dat is een ander verhaal. Die moet ik nog voorstellen :wink:

Bedankt, Andre

Ik heb er een seiko gekocht en deze komt, voorzover ik heb kunnen nagaan, overeen met wat er in de tekst stond vermeld. In de tekst stond alles vermeld en dus ook de dial. Tevens werd er niet moeilijk over een bandwissel gedaan. Maar ik begrijp best dat je aan het twijfelen bent.

Succes,
Peter

Nou ja hij heeft na al zijn verkopen slechts enkele negatieve feedbacks dus het zal wel niet allemaal prut zijn wat hij verkoopt .

Een bullhead gaat tegenwoordig tussen de 300 euro en 400 euro. Ik persoonlijk koop een horloge omdat ik het mooi vind, waarom moet een horloge waar eens een ander wijzertje, glaasje of bezel opzit ineens met de grond worden gelijkgemaakt alsof het één of ander misbaksel is ? Het lijkt wel een soort heksenjacht om bij elk horloge de fout te vinden… als je inderdaad op zoek bent naar 100% origineel moet je deze misschien niet kopen, voor alle anderen bieden maar! Wat maakt het uit of een bezel origneel is of niet, wat ga je doen als de bezel kapot is en je er geen meer kan vinden origineel ? weggooien ? Ik heb een bescheiden verzameling met seiko 6139 modellen en ben al wat blij geweest dat er aftermarket bestaat hoor!!

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Beter een horloge weer toonbaar dan kapot in de la of erger.
Wel hoort het zo te zijn dat bij verkoop informatie compleet en eerlijk is.

En die bescheiden 6139 verzameling, daar horen foto’s bij.

met vriendelijke groet,

Aad

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,510382,510382#msg-510382

bij deze…

Een 6139 Bullhead is een mooi horloge, maar… niet makkelijk of goedkoop te servicen. Belangrijker dan de buitenkant (want die is relatief makkelijk op te knappen!) is de staat van het uurwerk!! Zelfs een erkend restaurateur als Richard Askham doet geen Seiko chrono’s meer vanwege de ontoereikendheid van onderdelen en de gecompliceerdheid (lees: arbeidsloon) vs. de uiteindelijke waarde van het horloge.

Voor mij is een service-certificaat van een goed bekendstaande horlogemaker het belangrijkst om te beslissen of ik wel of geen Seiko Chrono zou kopen.

Menno

Helemaal mee eens. Gelukkig zijn de uurwerken van een dermate kwaliteit dat ze vaak nog prima lopen en enkel een kleine afregeling behoeven. Ik heb zelf een vijftal 6139 modellen die allen na ontvangst 100% in orde waren en een afwijking hadden varierend van 1 minuut per 24 uur tot 1 minuut per 48 uur.

*En … de speedtimer op marktplaats is incoming :wink:

Nogmaals bedankt voor alle reacties en het delen van jullie expertise.
Het word wel moeilijk zo om te kiezen.
Mijn idee is wel dat er iets aan kan makeren, het is tenslotte geen nieuw horloge, ik vind het alleen moeilijk te zetten als je voor dit geld een complete miskoop doet. Daarom vroeg ik jullie om raad.

mvrgr, Andre

Vandaag kreeg ik hem binnen, een speedtimer van Marktplaats.
Twee vage fotootjes, maar te zien was de speedtimer print en vaag de speedtimer gravure op de gesp. Het model kende ik niet (nog steeds niet, nergens een gelijkendplaatje van kunnen vinden).

Achteraf spijt want: Een overgepolijste kast (alle details weggepolijst) en band, en een verschrikkelijk slechte aftermarket dial. Of de wijzers origineel zijn, ik betwijfel het. De chrono wijzers zijn bijgelakt.

De verkoper was een sympathieke Rotterdammer die er weinig verstand van leek te hebben en dit een mooi horloge vond toen 'ie em kocht (voor een niet kenner heeft het horloge inderdaad een ‘mooie’ uitstraling)

Wel de originele Speedtimer gesp en waarschijnlijk band. En het uurwerk loopt, jawel, keurig op tijd. Het glaasje is nieuw.

Affijn, te veel voor betaald, nu maar op de blaren zitten.

Dit briljante voorbeeld van een erg slechte aftermarketdial wil ik jullie niet onthouden:

ebay… en je zorgen zijn opgelost!

Volgens mij is dat een Seiko 6139-8050, Ernst.
Ze zijn te vinden in diverse kleuren, ik heb deze groene.( had eerst een verweerde zwarte met witte register wijzerplaat. )

Groeten, Chris.

Beuh :frowning: Die had ik ook zien staan en ik vond de indexen er veel te “groen” uitzien. De wijzerplaat lijkt ooit een origineel te zijn geweest gezien het mooie datumvenster. Maar helaas enorm slecht “opgeknapt”. Een kapot exemplaar met een redelijke wijzerplaat is misschien nog de moeite? (ik heb ook ooit zoiets gekocht, welkom in de Seiko verzamelaars wereld…)