Seiko cal. 7T62 storing

Mijn Seiko cal. 7T62 1/5 alarm chronograph heeft 5 maanden onaangeroerd, maar lopend, in de kast gelegen. Hij loopt minder dan 10 seconden per jaar voor, verder geen probleem. Hij blijft, vanwege het gedoe met corrigeren, op wintertijd staan, dus even gekeken of hij op 28 oktober weer aan de pols kan. Wat blijkt?
Uurwerk loopt voortreffelijk, maar de chronograaf-functie werkt ineens voor geen meter. Geen stop, geen split time, geen 0-stand, niks.
De 1/5 secondenwijzer loopt meteen na justeren, en is niet te stoppen, behalve na oneigenlijk gebruik van de split-drukknop, d.w.z. deze even indrukken.
Batterijtje verwisselen (SR 927W) helpt niet.
Intussen schrijdt de tijd met rappe schreden voort, en is het voordat je het weet 28 oktober. Een kleine ramp, dat begrijpt iedereen.
Wat nu? Gaarne advies.

PS Het instructieboekje ken ik uit mijn hoofd, en het is mij ook altijd goed gelukt het uurwerk correct de juiste tijd te laten aanwijzen, en de chronograaf bij 0 te laten starten, en zo voort.

Zit er een AC contact in?Even kortsluiten met de + van de batterij.

Ducable Schreef:

Zit er een AC contact in?Even kortsluiten met de +
van de batterij.

Bedankt voor de tip Ducable.
Het is een 7T62A cal. Niet dat het veel uitmaakt. Een AC contact, zoals in de 7T32B zit er niet op/in.
De Technical Guide Cal. 7T62A, 7T92A laat geen AC contact zien en vermeldt wel een Electronic Circuit Reset Switch, maar vergeet te melden waar die zit.
Zo’n AC contact is er voor het geval de klok helemaal niet meer loopt dacht ik te weten.
Toch maar weer gewoon naar mijn Eenheidsprijs prachthorloge met geverfde wijzers?

Of een Breitling uit de tijd toen ze in Geneve nog correcte herenhorloges maakten.

Niet meteen piepen geachte liefhebbers; hij wordt gerestaureerd.