Seiko Champion, eindelijk een redelijke gevonden

Na lang zoeken een Champion gevonden, uit 1961 op E-Bay.
Klein vlekje op de wijzerplaat maar wat wil je na bijna een halve eeuw…
Loopt als een nieuwe, en nog gewoon in te zetten als tijdwaarnemingsinstrument.

Een leuke klok! Een echt kind uit de 60’s.

Een leuk uurwerk ook, of misschien wel mooi, met de brug voor de onrust, i.p.v. een arm (of heet dat een kloof?). Ik ken alleen maar de 6138 en 6139 automatische chrono kalibers van Seiko die ook een brug hebben.

Volgens mij is dit gewoon een brug, en dat heb jij goed opgemerkt.

Het klopt zeker dat je het kan vergelijken met de 6136 en 38. Toevallig zal ik gisteren een 6139-8029 te vergelijken met deze Champion. Een mooie constructie!

6139-

Dit is overigens mijn enige 6139, maar ik vindt de techniek van de Chrono’s erg mooi. Ik had er een aantal, maar moesten plaats maken voor Seiko’s zoals de Champion

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een aan-winst die er zijn mag. Wat een prachtig horloge is dit. Het ademt de souplesse van de jaren ‘60 nog na.

En eerlijk gezegd, ik wist niet dat ’Seiko’ van die prachtige vintages heeft.
Dat betreft niet alleen deze geposte ‘Seiko Champion’ maar ik heb je verzameling eens op mijn gemak bekeken http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,95948,95957#msg-95957 en ik ben onder de indruk van al deze bijzonder fraaie instrumenten welke het voortschrijden der tijd aangeven.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral blijven dragen van al deze fraaie horloges.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hartelijk dank voor de prettige reactie. Het doet een liefhebber goed om te horen dat er ook andere zijn met wie de hobby gedeeld kan worden.

Het zijn zeer mooie tijdwaarnemingsinstrumenten die gekoesterd moeten worden …

Ook deze 66-0010 die ik vaak draag is een genot door zijn eenvoud

Zoiets heeft Glashütte Original ook, maar dan andersom :smiley:

Maar serieus, dit was me nog niet eerder opgevallen, leuk detail!

Verdikkie, dát is een fraaie vintage Seiko! Inderdaad, die munt uit door eenvoud. (tu) :slight_smile:

mooi

Hoi Erik,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hij is mooi, net zoals de 66-0010.
Fijn dat je tijd hebt gevonden om hier te posten.
Nu nog even hier aanmelden:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,82132

groet,
Peebee

Gefeliciteerd met de aanwinst. Simpel en toch vol details(tu). Ik vind het knap dat de tekst zo mooi op de wijzerplaat staat, met al die ‘ribbels’. En dat terwijl Japan in die tijd toch eigenlijk wat verguisd werd als een land dat alles kopieerde en dan nog met een wat belabberde kwaliteit.

Ja dit is een zeldzaam mooi exemplaar.
Het uurwerkje werd ook gebruikt in de Orient, hier een gepikte foto.

Leuk dat je zoveel handopwinders in je verzameling hebt.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Groet. Chris

ehwatch Schreef:

Hartelijk dank voor de prettige reactie. Het doet
een liefhebber goed om te horen dat er ook andere
zijn met wie de hobby gedeeld kan worden.

Het zijn zeer mooie tijdwaarnemingsinstrumenten
die gekoesterd moeten worden …

Ook deze 66-0010 die ik vaak draag is een genot
door zijn eenvoud

http://i356.photobucket.com/albums/oo3/Ehwatch/6a4
797b38c20cde0d87f54c4.jpg

Van harte met je nieuwe aanwinst. Maar ik moest deze ff kwooten. Dit is helemaal mijn stijl. Fantastisch mooi horloge! (tu)

Prachtig!

Dit model kende ik nog niet. Ik kan me voorstellen dat je naar zoiets opzoek bent geweest. Veel draag/bewonder plezier gewenst.

Groeten,

Martin

En zo worden we weer wijzer, ik wist niet dit dit uurwerk ook in de Orient is gebruikt.
Altijd handig om te weten indien ik op zoek moet gaan voor onderdelen.

Bedankt Chris