Mooi wezen…
Groeten
Rutger
Mooi wezen…
Groeten
Rutger
Pffffff
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Als je goed had gekeken had je gezien dat het geen duikring is maar een aflopende, 2-kanten draaiende vliegerring. Het is dus ook geen duik maar een pilotenhorloge.
Groeten
Rutger
Blijft nog steeds een deutsche tag aanduiding > vreselijk
Definitely Seiko
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Zoals sommigen hier weten ben ik, om het zacht uit te drukken, geen Seiko fan maar deze is echt wel héél mooi. Absoluut, en door zijn beperkte uitgave toch behoorlijk exclusief. Dat kleine piepgaatje voor de datum is wel overdreven klein maar verder, knap ontwerp, knap gemaakt, en de dial volledig in balans. Uiteraard alternatieven genoeg maar ik zou niet inzien waarom die de voorkeur moeten hebben op deze Seiko. (Dat was effe moeilijk maar ik heb het toch gezegd )
Ik vind 'm ook heel fraai.
En ik ben best wel Seiko sympathisant.
Maar de afleesbaarheid van de wijzers zou in dit geval voor mij een no go zijn.
Dit lijkt qua wijzers en plaatkleur op mijn ex; de Jazzmaster Auto Chrono van Hamilton.
Die mocht uiteindelijk weg om die reden.
Ik vind het een mooi horloge. En als je eenmaal verkocht bent, kunnen we lullen als brugman, aanschaffen doe je toch
Sterkte met beslissen!
Ben zeer content met m’n ‘Panda’ Brightz chronograaf, een Limited Edition voor de Japanse markt, niet echt makkelijk aan te komen. Na eerst op 'n haar na opgelicht te zijn geweest door een Singaporese dame, en de boel te hebben afgeblazen, vond ik gelukkig toch nog een alternatief bij een sympathiek mede-lid van dit forum.
Technisch gezien is het 8R48 uurwerkje in deze Brightz chrono’s best indrukwekkend, gebruikt o.a. een vertical clutch ipv een cam-mechanisme. Wel is een (klein) nadeel dat de chrono module zo geplaatst is dat de datum vrij ‘diep’ zit, en dat er door het zichtvenster op de achterkant vrij weinig ‘leuks’ te zien is.
Viel me op dat mijn exemplaar een (miniem) afwerkingsfoutje heeft en een tikje variabel is qua timing - tot soms zelfs een paar seconden achter per dag. Geen drama, maar was ik van duurdere Seiko’s niet echt gewend.
Inmiddels heeft Seiko nog wat leuke LE’s van deze 8R48 chrono uitgebracht, o.a. eentje met Urushi (zwarte japanse lak) en eentje met (witte) enamel / emaille dial. Erg aantrekkelijk en zeker niet te duur. Waarschijnlijk ook al uitverkocht?
Plaatje van het horloge - overigens niet mijn foto, maar wel mijn eigen exemplaar. Puur toevallig bleek ik later hetzelfde Di-Modell Rallye bandje erop te hebben gezet…
Mooi hoor!
De datum ligt zeker erg diep;
Verder mooi in balans