Ziet er serieus over te denken om mijn beperkte Seiko collectie uit te breiden met deze chrono
Ben benieuwd naar jullie mening over deze Seiko Chrono die circa Euro 1.900/2.000 zou kosten
Er is veel meer te koop in deze categorie maar wellicht minder bijzonder
(500 stuks wereld ter gelegenheid van 50 jaar Seiko “Brightz”)
Ja, ik vind dit wel een heel mooi horloge. Brightz-serie zijn mooi afgewerkte horloges en onder de € 2.000 is het aanbod aan automatische chrono’s nou ook weer niet héél erg groot. Ik bedoel een (TAG) Heuer, Omega of Zenith ofzo zijn ver buiten bereik, met dit budget. Je moet dan denken aan merken als Hamilton, Tissot en Certina. Ook prima spul. Maar waarom dan niet deze, toch?!
Toch is dit voor de Seiko-fan wel feest hoor: automaat, Brightz coating, typische Seiko lugs, gewoon alles erop en eraan.
En wat ik er extra mooi aan vind in vergelijking met de eerder genoemde merken, is de symmetrische indeling. Chrono’s met de veelgebruikte Valjoux 7750 zijn bijna allemaal ‘scheef’.
Vind deze Sinn best wel geslaagd. Maar de lugs, dieper liggende subdials, wijzers, opgelegd logo en indexen, etc., van de Seiko maken 'm echt een een leveltje hoger, qua afwerking en detail. Zit deze Sinn nieuwe onder de € 2.000?
Ben niet zo dol op de datum op 4. Verder niet heel spannend ofzo, maar dat hoeft voor mij niet. Wel wat al gezegd is dat er in deze prijsklasse heel veel alternatieven zijn. Vd bekendere hamilton en Tissot tot aan de minder bekende als laco en steinhart.